نمایشگاه عکس محرم در جاسک برپا شد
کد خبر: 1318186
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
لشکری‌زاده خبر داد:

نمایشگاه عکس محرم در جاسک برپا شد

گروه هنر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک نمایشگاه عکس محرم در مدارس شهرستان جاسک دایر شد.


عبدالرحمن لشکری‌زاده در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، ضمن تسلیت ماه محرم گفت: ماه محرم یادآور شهدای کربلا به خصوص سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است که با جانفشانی های خود درس ایثار و آزادگی را به جهانیان آموختند.



وی هدف از برپایی نمایشگاه عکس محرم را آشنایی دانش آموزان با فرهنگ عاشورا و الگو گرفتن از وفاداری ها و جانفشانی های امام حسین (ع) و یارانش دانست و افزود: نوجوانان و جوانان باید بیش از پیش با فرهنگ عاشورایی آشنا شوند چون فرهنگ ما  مسلمانان برگرفته از واقعه عاشوراست و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در میان نسل جوان نهادینه شود.



سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک با اشاره به قدمت عکاسی و فیلمسازی در این شهرستان، اظهار کرد: آثار این نمایشگاه شامل عکس هایی است که هنرمندان عکاس شهرستان جاسک از مجالس عزاداری ماه محرم طی سال های اخیر تهیه کرده اند.



لشکری زاده تصریح کرد: آثار این نمایشگاه، بیان گر وجود استعدادهای فراوان در زمینه هنر عکاسی در جاسک است که به خوبی مجالس سنتی عزاداری در این شهرستان را به نمایش درآورده اند.



وی افزود: آثار هنرمندان عکاس شهرستان جاسک تا کنون در جشنواره های معتبر ملی حضور یافته و حائز رتبه های برتر شده است.

captcha