تعزیه واقعه کربلا در حاجی‌آباد اجرا شد
کد خبر: 1317379
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲

تعزیه واقعه کربلا در حاجی‌آباد اجرا شد

گروه اجتماعی: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد گفت: نمایش تعزیه واقعه کربلا توسط گروه نمایش تابناک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین‌(ع) در شهرستان حاجی‌آباد برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حمیدرضا خراسانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد 21 آبان‌ ‌ در حاشیه اجرای تعزیه واقعه کربلا در این شهرستان، عنوان کرد: تعزیه هنری است که می‌توان با استفاده از آن به‌خوبی وقایع عاشورا و حادثه کربلا را بیان و پیام نهضت امام حسین‌(ع) را به مردم منتقل کرد.



وی ادامه داد: نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) حامل پیام‌های ارزشمندی است که باید این پیام‌ها در جامعه تبیین شوند.



سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد تصریح کرد: هیئت‌های تعزیه خوان نقش مهمی در زنده نگه داشتن و انتقال فرهنگ عاشورایی بر عهده دارند و تا کنون توانسته‌اند وقایع عاشورا را به‌خوبی برای مردم روایت کنند.



خراسانی در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای سنت نبوی و احیای امر به معروف و نهی از منکر و در راستای مقابله با آسیب‌ها و انحرافات دینی در برابر سپاه دشمن ایستاد و با این اقدام خود به جهانیان درس آزادگی، ایستادگی و مقاومت داد.



وی تصریح کرد: باید با افزایش بصیرت و شناخت هر چه بیشتر نسبت به واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در جامعه، در راستای ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به نهضت حسینی گام برداریم تا فرهنگ عاشورا به‌درستی به جامعه منتقل و نهادینه شود.

captcha