مجالس تعزیه در پارسیان برگزار می‌شود
کد خبر: 1315124
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱

مجالس تعزیه در پارسیان برگزار می‌شود

گروه هنر: سرپرست اداره ارشاد پارسیان گفت: این اداره در نظر دارد شرایط و امکانات مورد نیاز را برای برگزاری مجالس تعزیه در این شهرستان فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، محمود اسدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان امروز، 19 آبان در جمع اعضای انجمن تعزیه این شهرستان گفت: هنر تعزیه در شهرستان پارسیان همواره مورد استقبال مردم و دوستداران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تعزیه هنری است که می‌توان با استفاده از آن به‌خوبی وقایع عاشورا و حادثه کربلا را بیان و پیام نهضت امام حسین(ع) را به مردم منتقل کرد.
سرپرست اداره ارشاد پارسیان بیان کرد: باید با افزایش بصیرت و شناخت هرچه بیشتر نسبت به واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله(ع) در جامعه در راستای ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به نهضت امام حسین(ع) گام برداریم.
اسدی با اشاره به مظلومیت امام حسین(ع) و در عین حال مقاومت و ایستادگی ایشان در برابر ظلم، گفت: ایشان در مسیر دفاع از آرمان‌های اسلامی و احیای سنت نبوی در جامعه، در برابر سختی‌های متعددی ایستادگی کرد و از زندگی خود گذشت تا اسلام ناب محمدی(ص) و پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز درآید.
وی همچنین ضمن تقدیر از انجمن تعزیه و گروه تعزیه ثارالله گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان شرایط و امکانات مورد نیاز را برای برگزاری مجالس تعزیه در این شهرستان فراهم خواهد کرد.
یادآور می‌شود، به‌مناسبت ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مجالس تعزیه سیدالشهدا(ع) توسط گروه تعزیه ثارالله در شهرستان پارسیان برگزار می‌شود.

captcha