انجمن تعزیه و شبیه خوانی در شهرستان بندر خمیر تشکیل شد
کد خبر: 1311564
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

انجمن تعزیه و شبیه خوانی در شهرستان بندر خمیر تشکیل شد

گروه هنر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر خمیر از تشکیل انجمن تعزیه و شبیه خوانی این شهرستان و انتخاب رئیس این انجمن در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، کاظم قاسم زاده، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرخمیر امروز 14آبان درجمع خبرنگاران گفت: نخستین دوره انتخابات انجمن تعزیه شهرستان بندر خمیر با حضور بیش از 60 نفر از فعالان تعزیه و پیر غلامان اهل بیت (ع) برگزار و در این انتخابات مسلم توفیقی به عنوان رئیس انجمن تعزیه و شبیه خوانی بندر خمیر انتخاب شد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به آغاز ماه محرم یکی از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر خمیر، برگزاری مجالس تعزیه در این شهرستان است که این مجالس تعزیه خوانی همزمان با ماه های محرم و صفر در شهرستان بندر خمیر برپا می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر خمیر افزود: انجمن تعزیه بندر خمیر در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین تشکیل گروه های تعزیه در این شهرستان ایجاد شده است.

قاسم زاده اظهار کرد: یکی از برنامه های انجمن تعزیه در بندر خمیر آموزش فعالان تعزیه در این شهرستان است که برنامه های آموزشی با حضور اساتید تعزیه هرمزگان برگزار می‌شود.

captcha