ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مردم و دستگاه‌ها در اربعین حسینی
کد خبر: 4212651
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
معاون سیاسی استاندار مرکزی:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مردم و دستگاه‌ها در اربعین حسینی

بهنام نظری بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردمی در کنار ظرفیت دستگاه‌ها در اربعین حسینی از اهمیت بسیار برخوردار است.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 8 اردیبهشت، در  جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان مرکزی، استان معین ایلام در حوزه اربعین است، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان ما در محور مواصلاتی و مسیر تردد بسیاری از استان‌ها قرار داشته و میزبان زائران در محور شمال به جنوب است؛ لذا باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای زائران اربعین حسینی استفاده کرد.

وی ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم جهت تسهیل شرکت زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین را خواستار شد و گفت: بسیار حائز اهمیت است که ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های سال گذشته به ویژه در برپایی مواکب اربعین با برنامه‌ریزی دقیق برطرف شود. همچنین استفاده از ظرفیت مردمی در کنار ظرفیت دستگاه‌ها در این ایام از اهمیت بسیار برخوردار است.

نظری تصریح کرد: ملاحظات امنیتی در اربعین امسال همانند سال‌های گذشته مورد اهمیت است. تشکیل موکب‌ها در مسیر حرکت زائران باید براساس نیاز و جانمایی باشد. مجموعه‌های متقاضی راه‌اندازی موکب باید مراتب را از ستاد اربعین پیگیری و مکان را به ستاد اعلام کنند.

معاون استاندار مرکزی ادامه داد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی نباید بدون هماهنگی اقدام به تأمین نیاز مواد غذایی مواکب کنند. تمام تلاش ما براین است که ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و تنها دغدغه زائران و مسافران حسینی زیارت باشد؛ از این رو باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

نظری از اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: اجرای برنامه‌های خدماتی سال گذشته باعث شد تا استان مرکزی بین ستادهای اربعین برتر کشور قرار گیرد؛ از این رو شایسته است اقدامات صورت گرفته سال قبل پایه و اساس برنامه‌های امسال باشد، مگر اینکه بخش‌نامه جدید از سوی مرکز ابلاغ شود.

معاون استاندار مرکزی گفت: برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران باید تا زمان برگشت زائران ادامه‌دار باشد و با برنامه‌ریزی درست از بی‌نظمی‌های احتمالی باید پرهیز شود.

وی از فرمانداران خواستار تشکیل جلسه ستاد اربعبن شهرستانی شد و افزود: تلاش بر این است اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدأ استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود. همچنین لازم است اداره‌کل صمت جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین برگزار کند.

انتهای پیام
captcha