همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان برگزار می‌شود
کد خبر: 4172940
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
در همایش روز جهانی سلامت روان انجام می‌شود؛

همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان برگزار می‌شود

همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان 17 مهرماه همراه با تجلیل از پنج روانپزشک و روانشناس برجسته کشور که در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت روان نقش برجسته‌ای دارند، برگزار می‌شود.

تجلیل از ۵ روانپزشک و روانشناس برجسته کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان، حمید پیروی، نائب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران با بیان اینکه این همایش دوشنبه ۱۷ مهر از ساعت ۹ تا ۱۳ در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی، برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از جوانب حیاتی در حوزه سلامت روان، سلامت روان دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی است. دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها به‌عنوان محیط‌های اصلی زندگی دانشجویان، تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی آنها دارند.

اهمیت سلامت روان در محیط دانشگاهی

وی درباره اهمیت سلامت روان در محیط دانشگاهی و خوابگاهی و تأثیر سلامت روان در آموزش و یادگیری بهتر بیان کرد: سلامت روان مستقیماً با توانایی دانشجویان در یادگیری و انجام وظایف تحصیلی مرتبط است. دانشجویان با حالت روانی بهتر، درک بهتری از مطالب درسی پیدا کرده و به بهترین شکل ممکن در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره تأثیر سلامت روان در کاهش استرس و اضطراب هم گفت: دانشجویان در دوران تحصیل با فشار‌های زیادی از جمله امتحانات، تکالیف و تغییرات اجتماعی مواجه هستند و حفظ سلامت روان در این دوران به کاهش استرس و اضطراب و بهبود کیفیت زندگی دانشجویی کمک می‌کند.

پیروی سلامت روان را در پیشگیری از مشکلات روانی موثر برشمرد و افزود: ارتقا سطح بهداشت روان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها می‌تواند در پیشگیری از مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب کمک کند. دانشجویان با دسترسی به خدمات مشاوره و پشتیبانی مناسب، می‌توانند به مشکلات روانی پیش از افزایش شدید آنها پرداخته و بهبود یابند.

تأثیر سلامت روان بر ارتقای رفاه اجتماعی دانشجویان

وی، با تأکید بر تأثیر سلامت روان بر ارتقا رفاه اجتماعی افزود: دانشجویان در دوران تحصیل به تجربه‌های اجتماعی فراوانی دست می‌یابند. سلامت روانی قوی می‌تواند رفاه اجتماعی آنها را تقویت و ارتباطات اجتماعی بهتری برقرار کنند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه ارتقا سطح بهداشت روان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها امری اساسی برای بهبود عملکرد تحصیلی و رفاه دانشجویان است، در ادامه یادآور شد: با توجه به تأثیر مستقیم سلامت روان بر عملکرد و کیفیت زندگی دانشجویان، تلاش‌های جدی برای ایجاد محیط‌های حاکم بر سلامت روان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها بسیار اهمیت دارد. این تلاش‌ها نه تنها به دانشجویان در دوران تحصیل کمک می‌کنند، بلکه آمادگی آنها برای مواجهه با چالش‌های زندگی پس از فارغ‌التحصیلی را نیز تقویت می‌کنند.

پیروی افزود: «اهمیت سلامت روان در محیط دانشگاهی و خوابگاهی» از موضوعاتی است که متخصصان و کارشناسان مجرب در همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان، دانشگاه علوم پزشکی ایران در این‌باره بحث و بررسی می‌کنند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران، تصریح کرد: این همایش با حضور مسئولان و متخصصان برجسته از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و متخصصان و فعالان عرصه سلامت روان کشور در راستای ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه و به‌ویژه سلامت روان دانشجویی برگزار می‌شود.

تولید محتوای آموزشی بهداشت روان

پیروی با تأکید بر اینکه در این همایش از ۵ متخصص روانپزشکی و روانشناسی کشور که طی سال‌های گذشته در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت روان نقش برجسته‌ای داشتند، تجلیل می‌شود، افزود: مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف ارتقا سواد سلامت روان نسبت به تولید محتوای آموزشی بهداشت روان اقدام کرده است که طی هفته‌های آتی به‌تدریج منتشر می‌شود.

وی، با بیان اینکه این همایش به صورت رایگان، حضوری و با امتیاز بازآموزی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور است، تصریح کرد: روز جهانی سلامت روان یک رویداد مهم در تقویت آگاهی عمومی از اهمیت سلامت روان در جوامع جهانی است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان شرکت در این همایش تخصصی یک روزه می‌توانند در زمان و محل مقرر شرکت و امتیاز بازآموزی کسب کنند.

گفتنی است، جعفر بوالهری، روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، هادی بهرامی احسان، روانشناس بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، کیانوش هاشمیان، روانشناس بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا و احمد محیط، روانپزشک و عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران از مهمانان ویژه همایش تخصصی بهداشت روان هستند.

انتهای پیام
captcha