شیب تند مبتلایان به کرونا در استان مرکزی
کد خبر: 3962040
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

شیب تند مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: متأسفانه تعداد مبتلایان در روزهای اخیر، افزایش یافته و با توجه به اینکه شیب تندی دارد، پیش بینی می‌کنیم، در روزهای آینده نیز بر تعداد مبتلایان افزوده شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: به دلیل سهل‌انگاری که از سوی مردم در ایام پایانی سال گذشته و نوروز صورت گرفت، متأسفانه تعداد مبتلایان در روزهای اخیر، افزایش یافته و با توجه به اینکه شیب تندی دارد، پیش بینی می‌کنیم، در روزهای آینده نیز بر تعداد مبتلایان افزوده شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت مراکز درمانی تقریبا در حال تکمیل شدن است و در اراک با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان امیرالمؤمنین(سانتر کرونا) مجبور به انتخاب بیمارستان دوم و جایگزین هستیم. همه اتفاقات، دید و بازدیدها، انجام مسافرت‌ها و کارهای غیرضروری که در این مدت انجام شده، به افزایش مرگ و میر منجر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خطاب به مردم توصیه کرد: اگر از همین امروز تصمیم به رعایت جد‌ی‌تر پروتکل‌ها بگیریم، شیب ابتلا در روزهای آینده کندتر و در نتیجه مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند.

جمالیان هشدار داد: اگر به همین صورت پیش رویم، به طور قطع خاطرات تلخی برای بسیاری از هم استانی‌هایمان رقم خواهد خورد، در روزهای اخیر متأسفانه گزارش برگزاری مراسم‌های عروسی و غم، مسافرت، دید و بازدیدهای نوروزی، دورهمی‌ها و شب نشینی‌های خانوادگی ارسال شده است که از مردم تقاضا داریم حساسیت موجود را درک کرده و کمی جدی‌تر به مسئله ادامه‌دار کرونا، نگاه کنند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز طبیعت(۱۳ فروردین) و رسم هر ساله مردم در این روز، هر گونه تجمع و جمع‌های خانوادگی و غیره می‌تواند تهدیدی بزرگ برای سلامتی افراد باشد.

دکتر جمالیان در پایان یادآور شد: اگر مردم در ایام پایانی سال قبل، توصیه‌های بهداشتی را جدی می‌گرفتند، شرایط کنونی بهتر از وضع موجود بود، ولی در حال حاضر سه شهرستان اراک، ساوه و خمین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های استان هم در شرایط بسیار شکننده و حساس قرار دارند و هر لحظه ممکن است تغییر حالت و وضعیت دهند.

انتهای پیام
captcha