برگزاری دوره آموزشی«تربیت مربی انس کودکان با قرآن» در اراک
کد خبر: 3949661
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

برگزاری دوره آموزشی«تربیت مربی انس کودکان با قرآن» در اراک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک از برگزاری دوره آموزشی«تربیت مربی انس کودکان با قرآن» با حضور 30 نفر از بانوان این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید رسول اختری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به ویژه برنامه‌ای برای مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان در اراک، اظهار کرد: دوره آموزشی«تربیت مربی انس کودکان با قرآن» با حضور 30 نفر از بانوان که تعدادی از آنان حوزوی و حافظ قرآن هستند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی یاد شده در روزهای هشتم تا دهم بهمن ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر دوره یاد شده دوره‌ای 6 روزه و در فضای مجازی برگزار خواهد شد. دکتر جمالو از اساتید قم، مدرس این دوره هستند.

اختری بیان کرد: متأسفانه در حوزه کودک و نوجوان مربی فعال قرآنی کمتر تربیت شده است و با برگزاری این دوره بخشی از نیاز اراک و حتی استان تأمین می‌شود. مربیان تعلیم یافته می‌توانند در مؤسسات قرآن، خانه‌های قرآنی، پیش‌دبستان‌ها، مهدهای کودک و ... فعالیت داشته باشند.

وی در پایان گفت: دوره آموزشی تربیت مربی انس کودکان با قرآن تنها دوره‌ای آموزشی نیست، بلکه مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی از مؤلفه‌های تعریف شده است. در این دوره مربی با مبانی همچون برخورد با کودک، قصه‌گویی، نقاشی با محوریت و ... آشنا شده و پس از اتمام دوره آن را عملیاتی می‌کند. مباحث این دوره برگرفته شده از کتاب 9 جلدی بوستان، گلستان و بهارستان پیش‌دبستانی است.

انتهای پیام
captcha