نقش سازمان تبلیغات در تقویت فرهنگ قرآن/ فعالیت ۹۳ هزار هیئت مذهبی در کشور
کد خبر: 3854326
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

نقش سازمان تبلیغات در تقویت فرهنگ قرآن/ فعالیت ۹۳ هزار هیئت مذهبی در کشور

گروه معارف ــ مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این نهاد انقلابی می‌تواند با کمک مبلغان و ظرفیت‌های موجود خود نقش تأثیرگذاری در راستای تقویت فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) در جامعه داشته باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز، 12 آبان‌ماه در نشست تخصصی با رؤسای هیئت‌‌های مذهبی استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: ۴۰ هزار هیئت از ۹۳ هزار هیئت مذهبی فعال کشور در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده‌اند و فرآیند ثبت بقیه آن‌ها نیز در جریان است.

وی ادامه داد: سه هزار کانون فرهنگی و تبلیغی و یک‌هزار انجمن اسلامی محلات، اصناف و بازاریان، ادارات دولتی، کارخانجات دولتی و خصوصی نیز در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور ثبت و فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: تشکل‌های مردمی این نهاد انقلابی گسترده‌ترین شبکه‌های مردمی کشور را به خود اختصاص داده‌اند که در شرایط مختلف کشور علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی هنگام بحران نیز مشارکت گسترده دارند.

حجت‌الاسلام باباخانی توضیح داد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی نقاط مختلف کشور در جریان سیل بهار امسال و پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) نقش گسترده‌ای ایفا کردند و علاوه بر توزیع موادغذایی رایگان بین افراد در فعالیت‌های عمرانی نیز شرکت می‌کردند.

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه هماهنگی، ساماندهی اصلاح قوانین و در نهایت مدیریت تشکل‌های مردمی را برعهده دارد و همه تلاش این نهاد انقلابی این است که در امور اجرایی این تشکل‌ها هیچ دخالتی نداشته باشد و تمام مراحل اجرایی به خود تشکل‌ها واگذار شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این نهاد انقلابی می‌تواند با کمک مبلغان و ظرفیت‌های موجود خود نقش تأثیرگذاری در راستای تقویت فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha