مسابقات قرآن زمینه بالندگی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند
کد خبر: 3734877
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
در بیانیه هیئت داوران بخش دختران دانش‌آموز مطرح شد؛

مسابقات قرآن زمینه بالندگی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

گروه مسابقات ــ طی بیانیه هیئت داوران سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز بر فراهم شدن زمینه رشد و بالندگی دانش‌آموزان از طریق مسابقات تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ طی آیین اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر که در سالن پوریای ولی مجتمع فرهنگی ـ اردویی شهید باهنر برپا شد، بیانیه‌ای از سوی هیئت دواران توسط میکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قرائت شد. متن این بیانیه بدین شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
وَالَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتَابِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ(اعراف/ آیه170)
از حرکت‌های بسیار امیدبخش و سازنده که برکات معرفتی و تربیتی آن، جامعه را به سوی درجات رفیع معنوی و ارزش‌های والای انسانی سیر می‌دهد، گرایش مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان به آشنایی با قرآن کریم و معارف اهل‌بیت(ع) و اقامه نماز است، خدا را شاکریم که به همت دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشورمان، روز به روز این حرکت، در مدارس سراسر کشور در حال گسترش و ارتقاء کمی و کیفی است؛ شاهد این ادعا، همین بس که همه ساله کیفیت مسابقات قرآن، عترت و نماز و میزان آمادگی شرکت‌کنندگان، بیش از گذشته محسوس است.
بدون تردید برگزاری اینگونه مسابقات در این سطح و با حضور بیش از 700 شرکت‌کننده در رشته‌ها و پایه‌های مختلف و همزمان در سالن‌های متفاوت، آن هم با نظم مثال‌زدنی و در بالاترین سطح، کار آسانی نیست؛ هیئت داوران این موفقیت بزرگ را که نشان از اخلاص و پشتکار صادقانه عوامل اجرایی است، تبریک عرض کرده، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق، نظم حاکم بر سالن‌های برگزاری و اجرای به موقع و بی‌عیب ونقص این دوره از مسابقات را ستوده و به همه دست‌اندرکاران این رخداد عظیم، دست مریزاد می‌گویند.
و اینک ضمن تقدیر و تشکر از حضور متواضعانه و خاضعانه دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور و ارج نهادن به تلاش‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز از زحمات خالصانه و صادقانه پرسنل خدوم اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران که یک فرآیند تربیتی اثرگذار و آموزشی را بسیار عالی و بی‌نظیر مدیریت کردند، تقدیر و تشکر می‌کند.
بی‌شک برگزاری این مسابقات کمکی بر کار تیمی و 36 سال تجربه مربیان، کارشناسان، مدیران و صاحب‌نظران قرآنی در سطح کشور است؛ نقطه عطفی بر رویدادهای قرآنی کشور بوده و زمینه رشد و بالندگی دانش‌آموزان عزیز را فراهم خواهد آورد.
از این رو این فرصت را مغتنم شمرده موارد زیر را پیشنهاد می‌‌کنیم:
1- وزارت آموزش و پرورش زمینه ورود دانش‌آموزان رتبه‌های برتر قرآن، عترت و نماز به دانشگاه فرهنگیان را در سال‌های آتی فراهم کند.
2- استفاده از اساتید راهنما در کنار برگزاری این مسابقات می‌تواند آموزش را به رقابت اولویت بخشد.
3- انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش علاوه بر بهره‌برداری از این فرصت تربیتی در جذب و پرورش استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان، بستر توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی را با محوریت این مسابقات وسعت بخشد.
4- با توجه به ارتقای سطح مسابقات حفظ نسبت به چند سال گذشته دو پیشنهاد مشخص، تقدیم می‌شود:
الف: به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تربیت۱۰ میلیون حافظ، ایجاد انگیزه‌های مادی و معنوی می‌تواند به این فرآیند تربیتی شتاب بخشد.
ب: به منظور انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام در رشته حفظ کل قرآن کریم، دانش‌آموزان بیشتری جهت دوره آموزشی و رقابت مجدد دعوت شوند.
در پایان ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات، خصوصاً اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران و آرزوی سلامتی و طول عمرِ بزرگ پرچمدار قرآن جهان اسلام حضرت آیت‌الله خامنه ای(مدظله العالی) و دعا برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) از درگاه خداوند متعال برای همگان توفیق روزافزون مسئلت می‌نماییم».
انتهای پیام

captcha