فضاهای هنری مناسب، زمینه‌ساز شکل‌گیری مطلوب شخصیت جوانان است
کد خبر: 1441593
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
استاندار خوزستان:

فضاهای هنری مناسب، زمینه‌ساز شکل‌گیری مطلوب شخصیت جوانان است

گروه هنر: مقتدایی با تأکید بر ضروت تعامل دستگاه‌ها جهت فراهم کردن فضاهای فرهنگی و هنری مناسب و اثرگذار بر مردم، گفت: اگر جوانان در چنین فضاهایی فرهنگی و هنری حضور پیدا کنند شخصیتی که به دنبال آن هستیم میان جوانان شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازخوزستان، نشست بررسی وضعیت مجمتع‌های فرهنگی هنری اهواز، امروز 30 مرداد در بازدید استاندار خوزستان و معاونان وی به همراه مسئولان شهرداری، فرمانداری اهواز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موزه هنرهای معاصر اهواز تشکیل شد.

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان دراین نشست اظهار کرد: مدت‌های مدیدی است که مردم و هنرمندان اهواز از فضاهای فرهنگی و هنری دراین شهرستان محروم هستند.

وی گفت: از سال 78 و بر اساس توافق‌نامه‌ای با شهرداری اهواز، زمینی به مساحت 11 هزار و 200 متر مربع به منظور ساخت موزه در مکان فعلی، در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار گرفت. بنا بود تالار اجتماعات، سالن نمایش و مجتمع هنرمندان در آن تأسیس و محلی برای انجمن‌های هنری درآن فراهم شود.

قنواتی ادامه داد: ساخت موزه هنرهای معاصر با توقف چندین ساله از سال 80 آغاز شد و برای ساخت دیگر بخش‌ها همچون تالار و سالن نمایش، اجرای پروژه از سوی شهرداری وقت متوقف شد، این درحالی است که بالغ بر 2 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های این پروژه‌ها هزینه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه در این نشست هماهنگی‌ها و دستورات لازم جهت توسعه این فضاها اتخاذ شود، به آماده بودن نقشه و طرح‌های 3 پروژه سالن نمایش، اجتماعات و خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها وجود دارد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه اگر قرار باشد دراستان اتفاقی بیفتد جز با تعامل نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه درفضای استان غیر از این نیست. باید جستجو کنیم مواردی را که با هم‌افزایی می‌توان به نتیجه رساند، عملیاتی کرد.

وی گفت: نتیجه و خروجی کار باید خدمت به مردم باشد. باید فکری کنیم که نهایت این تلاش‌ها در این جهت باشد که در جغرافیای استان خوزستان و مردم نیز اثرگذار باشد.

مقتدایی تصریح کرد: دلیل موفق نبودن بسیاری از طرح‌ها این است که پیوست فرهنگی به گونه‌ای که تعلق خاطر نسبت به آن طرح‌ها ایجاد کند، نیست.

استاندار خوزستان تأکید کرد: مواردی که می‌تواند عامل وحدت باشد، به صورت کارگروه‌های فرهنگی دنبال شود تا هر کسی با هر فرهنگ و بضاعت مالی بتواند در چنین فضاهایی قرار گیرد و استعداها در شرایط مناسب شکوفا شود.

وی خطاب به مسئولان شهرداری وفرمانداری اهواز گفت: برای احیاء این فضاهای فرهنگی و هنری اقدامات و تعهدات لازم جهت عملیاتی کردن این پروژه انجام شود. مهم این است که این پروژه عملیاتی و فضای فرهنگی و هنری مناسبی فراهم شود که درغیر این صورت مقابل جوانان مسئول هستیم.

مقتدایی با تأکید بر اینکه این فضا باید آرامش‌بخش باشد و تحت سیطره شرایط فرهنگی نظام قرار گیرد، گفت: اگر چنین فضای فرهنگی و هنری برای جوانان فراهم نشود، زمینه برای بروز رفتارهای دیگری فراهم می‌شود. اما اگر جوانان در چنین فضاهای فرهنگی و هنری حضور یابند، شخصیتی که به دنبال آن هستیم شکل خواهد گرفت.

به گزارش ایکنای خوزستان در ادامه مسئولان شهرداری و فرمانداری اهواز آمادگی خود را برای انجام تعهدات و پیگیری اقدامات لازم اعلام کردند.

captcha