ممانعت زنان از زیارت قدیمی‌ترین مقبره مسلمانان
کد خبر: 4145820
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

ممانعت زنان از زیارت قدیمی‌ترین مقبره مسلمانان

بنا به قوانین حج عربستان زیارت قبرستان بقیع فقط اختصاص به مردان دارد و زنان از زیارت قبور اهل بیت پیامبر(ص) منع شده‌اند.

به گزارش ایکنا، بقیع در جوار مسجد و مزار رسول اکرم(ص) قرار دارد و قدیمی‌ترین مقبره مسلمانان است.

مقبره امام حسن مجتبی(ع)، امام علی زین العابدین(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در بقیع قرار دارد و این علاوه بر قبور بسیاری دیگر از اهل بیت پیامبر(ص) است.

زائران بیت‌الله الحرام امسال پیش از آغاز مناسک حج ابتدا راهی مدینه منوره شدند تا علاوه بر زیارت مسجد النبی، قبرستان بقیع و قبور اهل بیت رسول اکرم(ص) را نیز زیارت کنند.

به رغم تدابیر و برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب مقامات سعودی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم حج و رسیدگی به امور حجاج، اما برخی اتفاقات زائرانی را که به زیارت قبرستان بقیع رفته‌اند، رنجیده خاطر کرده است.

یکی از زنان زائر ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار العالم بیان کرد: ما زنان نیز دوست داشتیم برای زیارت قبور اهل بیت وارد قبرستان بقیع شویم. از مسئولان می‌خواهیم که این امکان را برای ما فراهم کنند.

یکی دیگر از زنان زائر ایرانی اظهار کرد: من چندین بار به اینجا آمدم؛ اما متأسفانه شانس با من یار نبود و نتوانستم وارد قبرستان بقیع شوم و قبور اهل بیت را زیارت کنم.

بسیاری از قبور صحابه رسول اکرم(ص) و تابعین در قبربستان بقیع واقع است و این مکان از زمان رسول اکرم تاکنون زیارتگاهی برای مؤمنان بوده است.

انتهای پیام
captcha