از واکنش‌ها به عملیات شهادت‌طلبانه سرباز مصری تا بیانیه حماس به مناسبت روز کودکان قربانی خشونت
کد خبر: 4145791
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
تحولات فلسطین

از واکنش‌ها به عملیات شهادت‌طلبانه سرباز مصری تا بیانیه حماس به مناسبت روز کودکان قربانی خشونت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عملیات یک نظامی مصری در به هلاکت رساندن سه نظامی صهیونیست را گواه شکست بزرگ قدرت دفاعی این رژیم توصیف کردند. جنبش توحید اسلامی لبنان هم در واکنش به این عملیات تاکید کرد قهرمانان مصری ثابت کردند هر گونه سازش با اسرائیل مردود است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز نوشتند که حادثه تیراندازی در مرز مصر و فلسطین نشان داد که ارتش اسرائیل از شکست بزرگ و خطرناکی رنج می‌برد.

روزنامه عبری زبان معاریو نوشت که حادثه تیراندازی در مرز مصر و فلسطین یک حمله برنامه‌ریزی شده توسط پلیس مصری بود که ظاهراً از شکاف معروفی در حصار وارد اسرائیل شد و از آنجا به عنوان نقطه ضعفی استفاده کرد که به او اجازه داد تا به مواضع ارتش اسرائیل نزدیک شود و از فاصله بسیار نزدیک اقدام به تیراندازی کند.

 یک نیروی مصری، صبح روز گذشته، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند. این درگیری در ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده است، رخ داد.

معاریو تاکید کرد که این حادثه نشان می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی در ممانعت از نفوذ به داخل سرزمین‌های اشغالی شکست خورده است، در حالی که قرار بود از آن مکان برای مقابله با حمله ناگهانی استفاده کند.

معاریو با بیان اینکه کل مفهوم دفاع اسرائیل در آزمون واقعی شکست خورد، گفت: آنچه در مرز اتفاق افتاد، اهمیت حفظ  آمادگی و هوشیاری  برای وقوع یک رویداد غیرعادی را نشان می‌دهد و آنچه رخ داده نیازمند بررسی بسیار جامع و عمیق است.

به گزارش معاریو طرح پلیس مصر که با وجود سادگی موفقیت آمیز بود، فروپاشی کامل سیستم دفاعی ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را نشان داد و نتایج دردناکی به همراه داشت.

در این گزارش آمده است:  این حمله خاص مستلزم آن است که ارتش اسرائیل مفهوم حفاظت در امتداد مرز با مصر را به‌ویژه در مناطق پرجمعیتی مانند فتحه نیتسانا به‌طور کامل بررسی کند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که اسرائیل باید ارتش زمینی و آمادگی خود در پی حادثه تیراندازی در مرز فلسطین و مصر را مورد تجدید نظر قرار دهد.

یوسی یوشوا، مفسر نظامی یدیعوت آحارونوت، گفت: پیش از صحبت در مورد حمله به ایران، مهم است که بررسی کنیم که ارتش زمینی ما مورد غفلت قرار گرفته است.اسرائیل در دام اطلاعات و نیروی هوایی خود افتاده و از نیروهای زمینی خود غافل شده است.

وی افزود: روزی نیروهای رزمی ارتش اسرائیل با نیروهای رضوان در لبنان روبه رو خواهند شد، با شکست قاطع ارتش زمینی اسرائیل در مقابل پلیس مصر، باید آمادگی‌ها بررسی شده و اولویت‌ها تغییر کند.

عاموس هارل، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفت که شلیک تیر یک پلیس مصری که در آن سه سرباز کشته شدند، این سوال را از ارتش اسرائیل مطرح می‌کند که آیا اوضاع در نوار غزه به سمت بدتر شدن تغییر کرده است؛ از همین رو استقرار نیروهای مختلف و تخصیص منابع و قابلیت‌های اطلاعاتی بیشتر و بهبود یافته امری ضروری است.

نیر دوری، تحلیلگر امور نظامی کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: حادثه سخت در جنوب حاکی از ضعف آمادگی عملیاتی در میدان است و سؤالاتی را درباره آمادگی آتی برای مقابله با قاچاق کالا و انسان در صحرای سینا مطرح می‌کند.

در همین حال جنبش لبنانی توحید اسلامی شهادت یک پلیس مصر در عملیاتی که در مرز با کشورش با سرزمین های اشغالی انجام داد و طی آن سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند، تبریک گفت.

در بیانیه این جنبش آمده است: این عملیات تصادفی و بدون برنامه ریزی نبوده است، زیرا شهید السید پس از کشتن دو نظامی صهیونیست قصد برگشت نکرد و بلکه ساعت‌ها در انتظار یک شکار جدید بود. او برای دفاع از برادران فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسید و برای دفاع از مسجد الاقصی و گرفتن انتقام قدس، کرانه باختری و نوار غزه قیام کرد و از همین رو در جایی به صهیونیست‌های اشغالگر ضربه زد که فکرش را هم نمی کردند تا نشان داد که ملت اصیل مصر راه خود را بلد است که همان راه برادری با ملت فلسطین است.

جنبش توحید اسلامی با بیان اینکه هلاکت سه نظامی صهیونیست یکی از شکست‌های بزرگ امنیتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بود، گفت: مجاهدین، هر از گاهی امت عربی و اسلامی ما را به نشانه پایداری ملت‌های ما بیدار می‌کنند تا محاصره اسرائیل را کامل کنند و بر این اساس، توافق‌های عادی‌سازی روابط با دشمن پس از گذشت چندین دهه بی‌معنی است و چیزی جز جوهر روی کاغذ نیست که توسط مردان و قهرمانان مصر لگدمال شده است.

رسانه‌های صهیونیست: اسطوره قدرت دفاعی اسرائیل نابود است/آماده

یک نسخه قرآن در کنار عامل استشهادی

در همین حال رسانه‌های عبری زبان به افشای جزئیات تازه‌ای از عملیات روز گذشته نظامی مصری علیه نظامیان اشغالگر اسرائیلی پرداختند که طی آن  سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و این سرباز هم به شهادت رسید.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در کنار سلاح این سرباز مصری، یک نسخه قرآن هم پیدا شده است که این نشان می‌دهد این عملیات با انگیزه‌های دینی انجام شده است.
این  نظامی مصری یک چاقو نیز همراه خود داشته که برای عبور از موانع مرزی از آن استفاده کرده و  شش خشاب گلوله هم همراهش بوده که نشان می‌دهد به دقت برای اجرای عملیاتی بزرگ برنامه‌ریزی کرده است.
اتال لیو رام، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که این سرباز مصری  چهار کیلومتر از پایگاهی که در آن بوده فاصله گرفته و کوله‌ای روی پشت خود داشته که وسایلی از جمله خشاب‌های گلوله و چاقویی کماندویی در داخل آن بوده که با آن یکی از سیم‌های خاردار را بریده است.
رام اشاره کرد که طبق اطلاعات به دست آمده، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی پس از اینکه این نظامی مصری یک کیلومتر و نیم در داخل اراضی اشغالی راه پیموده، او را رصد و تعقیب کرده است.

حماس: نهادهای حقوقی تجاوز اسرائیل علیه کودکان را جرم انگاری کند

جبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار جرم انگاشتن جنایات و تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی و به کارگیری تمامی وسایل و راهکارها جهت مجازات عاملان این جنایات شد.
این جنبش امروز یکشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت 4 ژوئن روز جهانی حمایت از کودکان قربانی خشونت تصریح کرد که جنایات روزافزون رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطینی هرگز عزم و اراده ملت فلسطین برای ادامه مبارزه در مسیر رسیدن به حقوق سلب شده و دفاع از سرزمین و مقدسات خود و در راس آن مسجد الاقصی را تضعیف نمی‌کند.
حماس بیان کرد که تمامی نهادها و سازمان‌های حقوقی و بین المللی به این مناسبت باید به مسئولیت‌های سیاسی، انسانی و حقوقی خود عمل کرده و برای برملا ساختن جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی و توقف این جنایات و مجازات عاملان آن در دادگاه‌های بین المللی دست به تحرکی فوری و جدی بزنند.
در این بیانیه آمده است که جنایات دشمن اشغالگر صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی از رهگذر ادامه محاصره ظالمانه غزه و ممانعت از اعزام آنان برای درمان یا درود غذا و دارو به این منطقه، جنگ علیه کودکان در کرانه باختری و قدس از طریق ربودن و بازداشت آنان و یا قتل و کشتار این کودکان همچنان ادامه دارد.
حماس اشاره کرد که هم اکنون بیش از 166 کودک فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند و در معرض انواع و اقسام شکجه های روحی و بدنی قرار دارند که این مغایر با تمامی قوانین و عرف های بین المللی است.
حماس تاکید کرد که ادامه سکوت و ناتوانی جامعه جهانی در برابر جنایات علیه کودکان فلسطینی و در پیش گرفتن سیاست های دوگانه در این زمینه در حقیقت چراغ سبزی به اشغالگران برای تشدید جنایات علیه کودکان بی گناه است.
این جنبش تمامی کشورها و نهادهای حقوقی و بین المللی را به تلاش برای آزادی کودکان اسیر فلسطینی و نجات آنان از جنایات اشغالگران دعوت کرد. 

تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

یهودا گلیک، خاخام تندرو یهودی و عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی بار دیگر به مسجد الاقصی تعرض کرد.
منابع محلی اعلام کردند که گلیک همراه با ده‌ها شهرک‌نشین اشغالگر یهودی تحت تدابیر شدید امنیتی وارد مسجد الاقصی شد.
صهیونیست‌ها پس از تعرض به مسجد الاقصی به شیوه‌ای تحریک‌آمیز مناسک تلمودی را در محوطه‌های آن برگزار کردند.
از صبح امروز تا این لحظه ده‌ها شهرک نشین اشغالگر به مسجد الاقصی تعرض کردند. 

رسانه‌های صهیونیست: اسطوره قدرت دفاعی اسرائیل نابود است/آماده

 

 

 

تیراندازی نیروهای مقاومت به سمت نظامیان صهیونیست

مبارزان مقاومت فلسطین بامداد امروز یکشنبه نیروهای اسرائیلی را در دو منطقه در کرانه باختری هدف تیراندازی قرار دادند.
مبارزان فلسطینی نیروهای اسرائیلی مستقر در ایست بازرسی جلمه در شمال شرق جنین را به گلوله بستند.
نظامیان صهیونیست به شهرک‌های فقوعه و جلبون در جنین یورش برده و تعدادی از خانه‌های فلسطینیان را مورد حمله قرار دادند که در پی آن درگیری‌هایی در این مناطق به وقوع پیوست.
مبارزان فلسطینی همچنین یک خودروی شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست را در خیابان سهل یعبد در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین میوو دوتان در جنوب غرب جنین هدف تیراندازی قرار دادند.
در طولکرم نیز فلسطینیان گروهی از نظامیان اشغالگر را در اطراف اردوگاه نور شمس در شرق این شهر به گلوله بستند.
شهرک بیت امر در شمال الخلیل نیز شب گذشته صحنه درگیری شدید فلسطینیان با نظامیان صهیونیست بود.
در 24 ساعت گذشته در مجموع 25 عملیات مختلف مقاومتی به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام
captcha