حقیقت ماندگار + فیلم
کد خبر: 4145550
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

حقیقت ماندگار + فیلم

در آستانه گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی لحظاتی از حضور حضرت امام خمینی(ره) در بیمارستان در فیلمی تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

امام خمینی(ره)

14 خرداد امسال، سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی شهر قم را به‌عنوان محل زندگی انتخاب کردند اما در مدت زمانی که در قم اقامت داشتند، چند مرتبه دچار عارضه می‌شوند که یکی از شدیدترین این عارضه‌ها، در سوم  بهمن‌ماه سال 58 رخ داد که همین حادثه موجب شد تا حضرت امام با توصیه پزشکان به تهران و محله قدیمی جماران نقل مکان کنند.  

امام خمینی بار دیگر در ششم فروردین سال 65 دچار عارضه ایست قلبی و تنفسی می‌شوند که با انتقال سریع به بیمارستانی که در نزدیکی محل زندگی ایشان در جماران ساخته شده بود، جان ایشان نجات پیدا می‌کند.

با آشکار شدن علائم خونریزی در دستگاه گوارش امام خمینی(ره) در بیست و هشتم اردیبهشت سال 68، بیماری ایشان که به تازگی عود کرده بود، حادتر شد. در این زمان فعالیت‏‌های شبانه‌‏روزی تیم پزشکی ویژه آغاز شد و معظم‌له در 31 اردیبهشت، جهت انجام عمل جراحی، به بیمارستان جماران انتقال یافتند. پس از انجام عمل جراحی بر روی دستگاه گوارش ایشان، مجالس نیایش در مساجد سراسر کشور برای شفای ایشان برگزار شد و مردم برای سلامتی ایشان دعا کردند. در نهایت، در حالی که پزشکان، تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت جسمانی حضرت امام به‌کار بسته بودند، روح بلند و ملکوتی ایشان در شامگاه 13، خرداد 68 به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام
captcha