رنجی که با «حامیان» تسکین می‌یابد
کد خبر: 4145437
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶

رنجی که با «حامیان» تسکین می‌یابد

گروه جهادی و مردمی «حامیان بیماران سرطانی چهارمحال‌وبختیاری» در دی‌ماه سال ۹۹ کار خود را به همت یک جمع دغدغه‌مند و دلسوز مردمی آغاز کرد و با حمایت خیران نیک‌اندیش و مسئولان توانسته حامی ۲۷۰ بیمار سرطانی استان و خانواده‌های آنان باشد.

گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی

چهارمحال‌وبختیاری در زمره استان‌های با آمار بالای ابتلا به سرطان قرار دارد که متأسفانه سالانه شمار بسیاری بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. آمارهای سال ۹۵ از شناسایی بالغ بر سه هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان حکایت دارد که سالانه ۳۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند. اگرچه به همت دولت و با اجرای طرح‌های مختلف در نظام درمان و سلامت گام‌هایی در زمینه كاهش هزینه‌های درمانی و معالجه بیماران برداشته شده اما هنوز كم نیستند بیمارانی كه توان پرداخت سهم اندک تعیین شده را هم ندارند و در این راستا، رویش گروه‌های جهادی و مردم‌نهاد از دل مردم می‌تواند دردی از آلام بیماران و خانواده‌های آنان بکاهد.

گروه جهادی و مردمی «حامیان بیماران سرطانی چهارمحال‌وبختیاری» یکی از این گروه‌هاست که در دی‌ماه سال ۹۹ کار خود را به همت یک جمع دغدغه‌مند و دلسوز مردمی آغاز کرد و با حمایت خیران نیک‌اندیش و مسئولان توانسته است حامی ۲۷۰ بیمار سرطانی استان و خانواده‌های آنان باشد. این گروه جهادی با حمایت شهرداری شهرکرد به‌زودی فعالیت‌های خیرخواهانه خود را در مکانی جدید در شهرکرد پی می‌گیرد و چشم‌انداز خوبی را برای فعالیت‌های خود تعریف کرده است که از جمله پیگیری برای احداث کلینیک تخصصی سرطان در استان و راه‌اندازی انجمن تغذیه بیماران سرطانی را دنبال می‌کند. 

ابراهیم بیاتی، مسئول گروه جهادی و مردمی حامیان بیماران سرطانی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه این گروه جهادی زیرمجموعه پایگاه چندقومیتی و کشوری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ با توجه به مشکلات و آمار بالای بیماران سرطانی که متأسفانه در سطح استان به نسبت جمعیت مواجه هستیم، با تعدادی از خیرخواهان که دلشان برای مردم می‌تپید گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی استان را تشکیل دادیم. 

وی با ذکر اینکه گروه جهادی حامیان با هدف خدمت انسان‌دوستانه بی‌منت و تکریم نیازمندان در استان تشکیل شده است، ادامه داد: در این راستا، بیماران شناسایی و خیران عضو گروه شدند و در حال حاضر، بالغ بر سه هزار نفر عضو اعم از مسئولان، خیران نیک‌اندیش و بیماران داریم.

نبود دارو؛ معضل جدی بیماران سرطانی 

بیاتی نبود دارو را یکی از معضلات جدی بیماران سرطانی مطرح کرد و گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر در جلسات با مسئولان ارشد استان و متولیان دانشگاه علوم پزشکی شروع شد و همچنان انجام می‌شود که خوشبختانه وضعیت بهتری را شاهديم؛ درواقع پیش‌تر، بیماران ناچار بودند به‌جز یکی دو قلم داروی مربوط به شیمی‌درمانی و پرتودرمانی و هورمون‌درمانی که در استان یافت می‌شد برای تهیه اقلام دیگر دارویی آواره استان‌های دیگر شوند.

این جهادگر فعال استان بهبود وضعیت بستری بیماران سرطانی را از دیگر اقدامات گروه جهادی حامیان این بیماران دانست و افزود: این مهم طی جلسات رایزنی با مسئولان بیمارستان کاشانی شهرکرد حاصل شد، همچنین سال گذشته بخش پیوند عضو با همدلی و همراهی نمایندگان مجلس و مسئولان این بیمارستان و با مجوز وزارت بهداشت راه‌اندازی شد. خوشبختانه چهارمحال‌وبختیاری رتبه بالایی را در اهدای عضو دارد و لذا جا داشت بخش پیوند عضو در استان که سال‌ها مغفول مانده بود، راه‌اندازی شود.

بیاتی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تا مهرماه گذشته همکاری خوبی را در جهت تأمین ۵۰ درصد از هزینه‌های بیماران سرطانی این گروه جهادی داشت، همچنین تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی با حمایت بسیار خوب فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و رئیس بسیج سازندگی استان انجام شده است.

حمایت از ۲۷۰ بیمار سرطانی 

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۷۰ بیمار سرطانی از سراسر استان شناسایی کرده‌ایم، ادامه داد: گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی در هر شهرستان یک نماینده دارد که در بین مردم هستند و تعاملات و رایزنی‌های لازم را با ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان دارند و جلساتی به‌صورت مستمر تشکیل و اهداف و آمال گروه جهادی تشریح می‌شود. 

بیاتی با تأکید بر شعار جهاد ادامه دارد، گفت: از مردم انسان‌دوست چهارمحال‌وبختیاری و خیران این درخواست را داریم که با گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی استان همراه باشند تا بتوانیم فعالیت‌ها و اهداف خود را با قدرت پیش ببریم. همراهی و همکاری استاندار با این گروه جهادی خوشبختانه خوب بوده و مدیران درمانی، بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی را مکلف به همکاری کردند که ما نیز مکرراً در رایزنی با این مراکز هستیم که بتوانیم مشکلات این بیماران را در حد توان کاهش دهیم. 

وی هزینه‌های بسیار گزاف درمان سرطان را یادآور شد و توضیح داد: دو مرکز پرتودرمانی در استان پاسخگوی نیاز نیست و بیماران مجبورند به خارج استان از جمله شیراز مراجعه کنند و این امر هزینه‌های بالایی بر آنان تحمیل می‌کند؛ در حوزه درمان بیمارستانی نیز ملزومات خاصی از جمله اتاق‌های تک‌نفره برای این بیماران می‌طلبد که البته قدردان مسئولان و کادر درمانی بخش آنکولوژی بیمارستان کاشانی شهرکرد هستیم که انصافاً همراه و همدرد با بیماران سرطانی هستند. 

بیاتی بیان کرد: درخواست ایجاد تمهیدات جهت تأمین محل استراحت همراهان بیماران سرطانی را داریم که روزها و هفته‌ها ناچارند دور از خانه مراقب بیمار بستری خود در بیمارستان باشند. همچنین از معاونت درمان درخواست داریم که مبحث صدور کارت‌های ویژه بیماران خاص برای بیماران سرطانی را دنبال کنند. نبود داورهای بیماران پیوند عضو شده در استان معضل بغرنج دیگری است که چشم‌انتظار پیگیری هستیم.

حمایت از بیماران از کارافتاده 

وی با اشاره به از کارافتادگی بیماران سرطانی، تصریح کرد: خوشبختانه تأمین اجتماعی همراهی خوبی با بیماران دارد و مدارک را اخذ و آنان را مشمول بیمه می‌کند؛ بیمه سلامت نیز به سهم خود اقدامات و حمایت خوبی داشته و این بیماران را نشان‌دار کرده است. این خدمات اگرچه لازم اما کافی نیست و ما نیز در این گروه جهادی به‌صورت دلی کار می‌کنیم تا آلام این بیماران را حتی‌الامکان تقلیل دهیم.

بیاتی پیگیری برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی درمان سرطان را از دیگر اقدامات گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی استان برشمرد و گفت: پیشنهاد شده است که موقوفه مرحوم دکتر رئیسی به‌صورت استیجاری در اختیار گروه جهادی قرار گیرد و از پزشکان و متخصصان نیز این درخواست‌ را دارم که با این گروه همکاری داشته باشند تا اگر با حمایت‌ها و رایزنی‌ها و حمایت شخص استاندار این کلینیک راه‌اندازی شد، بتوانیم از تخصص این افراد بهره ببریم و بخشی از هزینه‌های بیماران سرطانی را با لطف این پزشکان و پرستاران دلسوز کاهش دهیم. 

مسئول گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی استان در پاسخ به پرسشی مبنی بر دستاوردهای این گروه، توضیح داد: بنده و معاونان و همکاران گروه هم خاطرات تلخ و هم خاطرات شیرین را در طی این مدت در ذهن داریم؛ مواردی داشتیم که وقتی یک بیمار با لطف خداوند و یاری خانواده‌ بهبود می‌یابد و به زندگی باز می‌گردد، داروهایی را که در اختیار دارد به گروه جهادی می‌دهد تا برای درمان دیگر بیماران گرفتار استفاده شود.

بیاتی بیان کرد: فوت چهار نفر از بیماران تحت حمایت گروه که دائماً به آنان سرکشی داشتیم، بخش تلخ فعالیت دو ساله گروه است که متأسفانه ناچاریم رنج‌ خانواده‌ها را مشاهده کنیم و به تقدیر الهی راضی باشیم. رنجی که خانواده‌های بی‌بضاعت گرفتار تحمل می‌کنند از دیگر بخش‌های تلخ ماجراست که وقتی خانواده‌ای مراجعه و تقاضای کمک برای امرار معاش می‌کند، بسیار تأثر برانگیز است. 

فراخوان کمک مردم و مسئولان 

این جهادگر استان بار دیگر با فراخواندن مردم و مسئولان برای یاری بیماران سرطانی، بیان کرد: شکرگزاری برای داشتن نعمت سلامتی را با کمک به بیماران نیازمند و گرفتار به جا بیاوریم و یقین بدانیم که رضایت پروردگار در گرو رضایت بندگان اوست، لذا باید به همنوعان خود یاری برسانیم، دل بسوزانیم، نگران و دغدغه‌مند باشیم و باری از دوششان برداریم تا خداوند متعال نیز از ما خشنود باشد.

بیاتی ادامه داد: از افرادی که از تمکن مالی خوبی برخور دارند درخواست داريم که با گروه جهادی و مردمی حامیان بیماران سرطانی چهارمحال‌وبختیاری که در تمامی شبکه‌های مجازی فعال است، در ارتباط باشند؛ بهترین شکل گذشت را در مورد فردی دیدم که با وجود نیازمند بودن، بخشی از یارانه خود را ماهانه برای کمک به بیماران سرطانی اختصاص می‌دهد و خوشبختانه افراد متمکن نیز حمایت‌های خوبی در زمینه تأمین بسته‌های معیشتی و هزینه‌های درمان و ... دارند که قدردان همگی این خیران نیکوکار هستیم. 

وی رایزنی با خیران دیگر استان‌ها را نیز یادآور شد و گفت: بیمارانی که از استان ناچارند برای درمان هفته‌ها و ماه‌ها در بیمارستانی خارج از استان بستری باشند، رایزنی‌هایی با مسئولان بیمارستان و خیران داریم تا همراهان آنان حداقل آلام را برای اسکان و استراحت متحمل شوند.

بیاتی با بیان اینکه امیدواریم با کمک خدا در برابر بیماران روسفید باشیم، بیان کرد: مشاهده بیمارانی که مستأصل شده و هزینه درمان ندارند برای هر انسانی زجرآور است و گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی در مناطق محروم و روستاهای کوهرنگ، اردل، لردگان و ... اقدام به برپایی اردوهایی با سایر گروه‌های جهادی بهداشتی و درمانی دارند و با همکاری سپاه ناحیه عشایری، داروهای مورد نیاز این مردم را تأمین می‌کند. 

تشکیل انجمن تغذیه بیماران سرطانی 

مسئول گروه جهادی حامیان بیماران سرطانی استان با اشاره به اینکه تغذیه بیماران و مباحث گیاه‌درمانی، میوه‌درمانی و خام‌خواری در برنامه این گروه قرار دارد، توضیح داد: این شیوه‌ها در استان‌های دیگر نتایج خوبی برای درمان بیماران داشته که ما نیز قصد داریم با همکاری معاونت غذا و دارو در چهارمحال‌وبختیاری انجمن تغذیه را تشکیل دهیم و با خوراک خوب بتوان آلام بیماران را کاهش داد. 

بیاتی تصریح کرد: طی مطالبه مطرح شده با استاندار و مسئولان استان درخواست داشتیم که سهمیه‌های دارویی به خود داروخانه‌های دولتی تحویل شود زیرا تحویل داروها به بخش خصوصی و داروخانه‌های شخصی منشأ مشکلات جدیدی می‌شود و مردم انتظار دارند که داروهای خود را با مشکلات کمتری تهیه کنند. 

وی در پایان گفت: از مردم خوب می‌خواهم ما را دعا کنند تا بتوانیم خادم بیماران گرفتار و نیازمند باشیم، امیدواریم آمار بیماران خاص به‌ویژه سرطانی روز به روز کاهش یابد و بیماران بهبودی کامل پیدا کنند. همچنین آرزو داریم زیرساخت درمان بیماران در استان فراهم شود تا رنج آنان حتی‌الامکان کمتر شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیاتی
|
United States of America
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۱:۴۷
0
0
خدایادراین راه پرثواب مارادرمقابل خودت وبیماران مظلوم سرطانی یاری بفرماوروسفیدمان کن.ودعای شهدارابدرقه راهمان قراربده.به امیدجهادهای بهتروبیشتر
بیاتی
|
United States of America
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۱:۴۷
0
0
خدایادراین راه پرثواب مارادرمقابل خودت وبیماران مظلوم سرطانی یاری بفرماوروسفیدمان کن.ودعای شهدارابدرقه راهمان قراربده.به امیدجهادهای بهتروبیشتر
captcha