حمایت الازهر از بازیکن مخالف اقدام ضد اسلامی لیگ فرانسه
کد خبر: 4142996
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

حمایت الازهر از بازیکن مخالف اقدام ضد اسلامی لیگ فرانسه

دیده‌بان مقابله با افراط‌گرایی الازهر با صدور بیانیه‌ای از «مصطفی محمد»، بازیکن مسلمان تیم نانت فرانسه به دلیل تحریم بازی‌ لیگ برتر این کشور در واکنش به اقدام ضد اسلامی در این لیگ حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، این بازیکن تیم نانت از بازی در لیگ برتر فرانسه در مسابقه با تیم «تولوز» به دلیل تبلیغات حمایت از همجنس‌گرایی در پیراهن این تیم امتناع کرد.

دیده‌بان الازهر  پس از آن که نانت فرانسه، مصطفی محمد را به دلیل این اقدام جریمه مالی کرد، در بیانیه‌ای رسمی، همبستگی خود را با مواضع مصطفی محمد اعلام کرد. این در حالی است که تیم نانت هر گونه جریمه مالی این بازیکن مصری را رد کرده است.

دیده‌بان الازهر این جریمه را محکوم و اعلام کرد همه در اروپا خواستار آزادی هستند؛ این در حالی است که یک بازیکن را صرفاً به دلیل امتناع از چیزی که با دین، اخلاق و فطرت انسانی او مغایرت دارد، مجازات می‌کنند.

این مرکز ایده سوء استفاده از ورزش برای گسترش این‌گونه افکار خبیثانه و رفتارهای غیراخلاقی را محکوم و تأکید کرد که این‌ها افرادی هستند که از استادیوم‌ها برای نشر افکار مسموم خود تحت پوشش آزادی بیان و عقیده سوء استفاده می‌کنند.

دیده‌بان الازهر در پایان بیانیه ایجاد فضای ورزشی مبتنی بر احترام به فطرت انسانی و اعتقادات مذهبی هر تیم و بازیکنی را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha