طرح پیشگامان، طرحی قانونی جهت نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4135438
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

طرح پیشگامان، طرحی قانونی جهت نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه‌های اجرایی

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان از اجرای طرح پیشگامان در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌ها بنا به قانون موظف به اجرای این طرح هستند.

صادق ابراهیمی پور معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر استان هرمزگان

صادق ابراهیمی پور، معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان صبح امروز، 30 فروردین، در نشست خبری این ستاد با اصحاب رسانه، بیان کرد: بر اساس ماده 10 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تمامی دستگاه‌های فرهنگی موظف و مکلف هستند؛ در حوزه اقامه امر به معروف و اجرای نهی از منکر آموزش و اطلاع‌رسانی داشته و با این ستاد همکاری کنند.

وی با بیان این‌که ماده 18 این قانون اعلام می‌کند کلیه دستگاه‌های اجرائی نیز باید این قانون را اجرا کنند. ادامه داد: طرح پیشگامان به کلیه دستگاه‌ها جهت اجرای برنامه‌ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تبین و ابلاغ می‌شود.

ابراهیمی پور افزود: طی این طرح در تمامی دستگاه‌ها اعم از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید پیشگام در عرصه اجرا و اقامه امر به معروف و نهی از منکر که شامل عرصه‌های مختلف ازجمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشت و درمان باشند تا امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد و درنهایت به هدفی مشخص و معین که پیشرفت تمامی این عرصه‌ها است، دست‌یابیم.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه به تعریف معروف و منکر پرداخت و گفت: الگوی رفتاری و عملی که متناسب با فرهنگ یک جامعه است معروف و آن الگوی رفتاری که تناسبی با فرهنگ یک جامعه ندارد منکر است.

وی در خصوص طرح پیشگامان بیان کرد: جهت اجرای این طرح، دستگاه‌ها در گروه‌های سازمانی خود دسته‌بندی‌شده، سپس برنامه‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر متناسب با شرح وظایف و مسئولیت‌های این مراکز تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد، دستگاه‌ها قانونا موظفند این طرح را اجرا کنند.

ابراهیمی پور در پایان گفت: ضمانت این طرح، اشاره مستقیم قانون به این موضوع است، اما در کنار قانون شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها ازجمله شاخص‌های عمومی و اختصاصی در نظر گرفته‌شده است. همچنین در پایان سال دستگاه‌ها و مدیران برتر معرفی‌شده و از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha