گزینشی به اسلام عمل نکنیم
کد خبر: 4103880
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۳
ماندگاری:

گزینشی به اسلام عمل نکنیم

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حجاب جزو اسلام است؛ جهاد و خمس و زکات هم بخشی از اسلام هستند و نباید در ایمان به اسلام گزینشی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه پنج‌شنبه، 10 آذرماه در مراسم سوگواری ایام فاطمیه و بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سردار شهید داوود جعفری، شهید مدافع حرم که در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: حجاب جزو اسلام است؛ جهاد و خمس و زکات هم بخشی از اسلام هستند و نباید در ایمان به اسلام گزینشی عمل کنیم.

وی با اشاره به آثار نماز در زندگی فردی و اجتماعی انسان بیان کرد: نماز موجب دور کردن فساد و فحشا از جامعه می‌شود و برای اینکه جامعه ما از فساد مصون باشد باید به اقامه نماز در مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها، مساجد و... تأکید ویژه داشته باشیم.

ماندگاری در ادامه سخنان خود یاد شهید داوود جعفری را گرامی داشت و  گفت: شهید جعفری برای مقابله با رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را کرد و روزی که اسرائیل نابود شود نام شهید جعفری که در سوریه به نام حاج مالک معروف بود، خواهد درخشید.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم دنبال آن بودند که بیت‌المقدس، قبله اول مسلمین را آزاد کنند، افزود: سردار شهید جعفری خواب راحت را از رژیم صهیونیستی گرفته بود و دوست داشت به دست بدترین دشمنان و در راه مبارزه با اسرائیل شهید شود.

ماندگاری با تأکید بر اینکه مجلس بزرگداشت شهدا، مجلس اتمام حجت است، اظهار کرد: شهدا در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلام از جان خود گذشتند و وظیفه همه ماست تا قطره آخر خون خود پای این دفاع بایستیم.

وی با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه احزاب بیان کرد: بعضى از اهل ايمان بزرگ‌مردانى هستند كه به عهد خود با خداوند صادق مى‌مانند و بعضى به شهادت رسيده و بعضى انتظار شهادت مى‌كشند و هيچ‌گاه تغيير روش نمى‌دهند.

مؤمن واقعی کیست

ماندگاری با اشاره به ویژگی مؤمنان واقعی از منظر قرآن گفت: در آیه 15 سوره حجرات به ویژگی مؤمنان صادق اشاره می‌شود؛ مؤمن واقعی کسی است که به خدا و رسولش ایمان بیاورد. ایمان به خدا و رسول خدا به معنای عمل به دستورات آن‌ها بدون چون و چراست و اصولا مؤمن مخلص به حرف خدا و پیغمبرش باید اعتماد کامل کند.

وی شهدا را مؤمن صادق توصیف کرد و افزود: شهدای ما شهید در راه نماز و ارزش‌های دین خدا هستند. ایمان داشتن کامل به کلام خدا خواسته شهداست و شهدای ما می‌خواهند که نسبت به خدا، قرآن و اهل بیت(ع) و جمهوری اسلامی و راه آنان ایمان کامل داشته باشیم و به حقانیت این مسیر شک نکنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تبلیغات دروغین دشمن تصریح کرد: اگر به امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بی‌وفایی شد به‌دلیل تبلیغات دروغ دشمن بود و این تبلیغ دروغ تا جایی بود که وقتی امام علی (ع) در زمان نماز صبح به شهادت رسیدند برخی گفتند مگر امام نماز می‌خواند.

دشمن با تبلیغ باطل، شک ایجاد می‌کند 

وی ادامه داد: دشمن با تبلیغ باطل مردم را در مورد ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم به شک انداخت و امروز هم دشمن با سیاه‌نمایی و دروغ مردم را نسبت به ولی‌فقیه و جمهوری اسلامی به شک انداخته است. شبکه‌های فارسی‌زبان دشمنان، مردم را به جاده جهالت و تاریکی می‌کشاند. دشمن با پخش اخبار دروغ، می‌گوید پلیس مردم را می‌کشد، اما نباید ایمان خود را با تبلیغ دشمن متزلزل کنیم زیرا دشمن با تبلیغ منفی شک به دل می‌اندازد. 

ماندگاری با اشاره به اینکه اخبار دشمن دروغ‌ها را آن‌قدر زیبا جلوه می‌دهد که حتی خوبان هم شاید باور کنند، اظهار کرد: دنباله‌روی اخبار دشمن بدی کردن در حق خودمان است. دشمن امروز جنگ روانی راه انداخته است و شمار کمی را که اغتشاشگری می‌کنند، زیاد نشان داده و حضور پرشور مردم در 13 آبان را اندک جلوه می‌دهد. لذا، اگر می‌خواهیم روح و روان خود را از دست ندهیم، از اخبار دشمن پیروی نکنیم.

این خطیب برجسته کشورمان با تأکید بر اینکه شهدا تنها راه نجات را مجاهدت مؤمنانه در راه خدا دانسته‌اند، گفت: در جمهوری اسلامی شاید اکنون وضعیت اقتصادی و اشتغال و... آن‌طور که خواستیم نبوده است، اما امام علی(ع) شاخصه یک جامعه موفق را جامعه‌ای می‌دانند که آمار مجاهدان فی سبیل‌الله آن برای دفاع از ارزش‌ها و ولایت بالا باشد و به این ترتیب جمهوری اسلامی یک جامعه موفق است زیرا مجاهدان بسیاری در راه خدا دارد.

وی با یادآوری اینکه شهید سلیمانی نیز رمز موفقیت جمهوری اسلامی را تلاش مجاهدان در دفاع از پرچم ولایت، دفاع از وطن اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت(ع) می‌دانست، افزود: پرچم ولایت 44 سال بالا رفته و دشمن نتوانسته است با وجود مدافعان و مجاهدان فی سبیل‌الله این پرچم را پایین آورد و امروز دشمن باور دارد که مجاهدان در راه خدا از هر زمانی در جمهوری اسلامی بیشتر هستند.

ماندگاری با اشاره به اینکه امام علی(ع)، مجاهد فی سبیل‌الله کم داشتند که موجب شد حضرت زهرا(س) به شهادت برسد، بیان کرد: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم مجاهد در راه خدا کم داشتند، اما در جمهوری اسلامی به برکت نفس مقام معظم رهبری و امام راحل، مجاهان در راه خدا بسیار تربیت شده است و هیچ دشمنی نمی‌تواند ما را شکست بدهد.

انتهای پیام
captcha