احداث 3 هزار واحد مسکونی توسط سازمان همیاری یزد
کد خبر: 4091650
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

احداث 3 هزار واحد مسکونی توسط سازمان همیاری یزد

مدیر عامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های یزد در تشریح طرح نهضت ملی مسکن در این استان از احداث سه هزار واحد مسکونی به همت این سازمان خبر داد.

محمدرضا عظیمی‌زاده، مدیر عامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های یزد،به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا عظیمی‌زاده، مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های یزد، در نشست خبری تشریح وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان اظهار کرد: این سازمان سه هزار واحد را در دست اجرا دارد و البته تعدادی پروژه دیگر نیز در مناطق مختلف کلنگ‌زنی شده و مقدمات کار در حال انجام است.

عظیمی‌زاده افزود: برای اجرای طرح‌های اقدام ملی باید مقدماتی فراهم شود که توسط دستگاه‌های فعال در این حوزه در دستور کار قرار می‌گیرد که تأمین زمین توسط راه و شهرسازی، آماده سازی‌های اولیه تا صدور پروانه و تجهیز کارگاه و ... از آن جمله است، البته گاهی همین اقدامات در افزایش مدت اجرای طرح تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۷ طرح فعال در سطح استان در شهرهای یزد، مهریز، اشکذر و زارچ توسط سازمان همیاری شهرداری‌های یزد با قوت در حال اجرا است و مصمم هستیم که این ساختمان‌ها با شرایط خوب و کیفیت مناسب تحویل متقاضیان شود.

حمید ضیایی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح‌ اقدام ملی مسکن گفت: در قالب این طرح، سه فاز ثبت‌نام انجام شد که طی آن ۱۴۸۸ متقاضی تأیید نهایی شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۱۶۱ واحد در قالب پنج شهرستان به صورت بنیاد ساخت انجام می‌شود و مابقی یعنی ۳۲۳ واحد در شهرهای کم متقاضی به صورت برون ساخت اجرایی خواهد شد و در این رابطه تاکنون برای ۱۴۰۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

ضیایی با اشاره به طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان که ساخت آنها برعهده بنیاد مسکن است بیان کرد: در قالب این طرح تاکنون ۱۸ هزار و ۷۵۰ متقاضی ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی از افتتاح حساب برای هفت هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان تأیید نهایی شده خبر داد و گفت: از این تعداد نزدیک به چهار هزار و ۶۰۰ نفر واریز وجه داشته‌اند و لذا شروع به کار ۴۶۰ واحد را تاکنون رقم زده است.

انتهای پیام
captcha