«همسایه‌های خوب» در پی ترویج امید است + فیلم
کد خبر: 4089172
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
مدیر مرکز مستند سوره در نشست خبری:

«همسایه‌های خوب» در پی ترویج امید است + فیلم

امیر مهریزدان در نشست خبری مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» گفت: این مجموعه تلاش کرده تا با دادن امید، حالی خوب را برای مردم رقم زند؛ احساسی که جامعه امروز به شدت نیازمند آن است.

به گزارش ایکنا، نشست خبری مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» با حضور مهدی بخشی مقدم کارگردان، مهدی شامحمدی تهیه‌کننده و امیر مهریزدان مدیر مرکز مستند سازمان سینمایی سوره امروز 10 مهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شامحمدی گفت: این مجموعه کاری 22 قسمتی بود که به واسطه همراهی سازمان سینمای سوره امکان ساخت آن فراهم آمد در این کار مهمترین هدف ما این بود که با تصویرگری از امید حال خوشی برای مردم رقم زنیم. دوستان زیادی ما را در این مجموعه یاری رساندند به ویژه قهرمانانی که بر مبنای زندگی آنها این مجموعه ساخته شد، مساعدت بسیاری داشتند.

وی افزود: تجربه همکاری با سوره اتفاق بسیار خوشایندی برای کل این مجموعه مستند بود زیرا این مرکز به سازنده اجازه می‌دهد تا با دستی باز به موضوعات نظر کند. این اتفاق رمز موفقیت «همسایه‌های خوب» است به ویژه که اهالی رسانه نیز این کار را پسندیدند.

بخشی مقدم کارگردان این مجموعه نیز پیرامون این مجموعه بیان کرد: در ابتدای سخنانم از سازمان سینمای سوره کمال تشکر را دارم. این مجموعه در شهرهای مختلف جلوی دوربین رفت و افراد زیادی برای آن زحمت کشیدند اما خوشحالم که اثر توانست با استقبال مخاطبان مواجه شود.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی این مجموعه ترویج امید در جامعه است؛ ویژگی که فکر می‌کنم جامعه امروز ما به شدت نیازمند آن هستند. امیدوارم در فصل دوم اینکار بتوانیم همچنان به این مسیر ادامه داده و روزهای خوشی را برای مخاطبانمان رقم زنم.

«همسایه‌های خوب» در پی ترویج امید است

این کارگردان ادامه داد: هدف ما در این مجموعه نادیده گرفتن مشکلات نیست اما خواستیم بگویم به هر حال می‌توان مشکلات را حل کرد به ویژه‌ که در جامعه افرادی حضور دارند که با کمترین امکانات در این جهت قدم برمی‌دارند.

امیر مهریزدان مدیر مرکز مستند سازمان سینمای سوره به عنوان دیگر سخنران این جلسه گفت: کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه «همسایه‌های خوب» از سوره تشکر کردند. این لطف آنها را نشان می‌دهد اما بدون تعارف ما کاری انجام ندادیم بلکه به وظیفه خود عمل کردیم اما عوامل ساخت بودند که در شرایط جوی مختلف، مشکلات را به جان خریده و «همسایه‌های خوب» را ساختند.

وی ادامه داد: وضعیتی که امروز در جامعه دیده می‌شود نشان می‌دهد ما نتوانستیم داشته‌‌های خودمان را به درستی در معرض دید مردم قرار دهیم البته پر واضح است مشکلاتی وجود دارد اما در کنار آن ظرفیت‌های مطلوبی نیز به دست آمده که با اتکا به آن می‌توان مشکلات را برطرف کرد.این مجموعه تلاش دارد نقاط مثبت و اتفاق‌های خوب جامعه را تصویر کند تا بوی خوش دوستی به همه بخش‌ها سرایت کند.

مهریزدان با بیان اینکه برای اعتلای جامعه باید از همه ظرفیت‌ها سود برد، تاکید کرد: یکی از اهداف «همسایه‌های خوب» این است که بگوید برای پیشرفت کشور حتماً نیازی نیست که به یک گروه و تفکر خاص وابسته باشیم بلکه می‌توان با هر عقیده و نظری به پیشرفت کشور کمک کرد امیدوارم این اتفاق را بتوانیم در فصل دوم مجموعه نشان دهیم.

این مدیر سینمای ادامه داد: به تصویر کشیدن قهرمانان یکی از وظایف ویژه برنامه‌های نمایشی است. ما در کشورمان قهرمانان بسیاری داریم اما نتوانستیم آنگونه که لازم است آنها را در معرض دید مردم قرار دهیم. مرکز مستند سینمای سوره در تولیدات آینده خود تلاش می‌کند به صورت ویژه به این موضوع نظر داشته باشد.

وی اعلام کرد: دو داکیودرام در دست ساخت داریم که در آن به دو تن از قهرمانان این سرزمین نظر می‌شود. همچنین دو اثر مستند پیرامون شخصیت علمی شهید فخری‌زاده در دست ساخت داریم. این شهید تا امروز آنچنان که باید تمام وجوه شخصیتی‌اش به مردم معرفی نشده است؛ به ویژه داشته‌‌های علمی او کمتر اطلاع‌رسانی شده است. دیگر کارهای ما به قهرمانانی نظر دارد که مردم معمولی هستند. برای مثال، کشاورزانی که با تلاش و همت خود برای کشورشان اثرات مثبت رقم زدند.

شایان اسدی یکی از شخصیت‌های که درباره او مستند ساخته شده بود گفت: من و گروهم تلاش می‌کنیم لحظات شادی را برای کودکان سندروم دام رقم زنیم. این کودکان فرشته‌‌های پاکی هستند که کار کردن با آنها بزرگترین نعمت است و به شخصه لحظات بسیاری خوبی را با آنها تجربه کرده‌ام که هیچ وقت از یادم نخواهد رفت.

وی در انتهای این نشست اظهار کرد: من چندین پیشنهاد برای ساخت مستند بر اساس فعالیت‌هایم داشتم اما به هیچیک جواب مثبت ندادم چون به تاثیرگذاری آن مطمئن بودم اما وقتی کارگردان و تهیه‌کننده همسایه‌های خوب از کیفیت کارشان گفتند مطمئن شدم این اثر خواهد توانست جریان‌سازی لازم را داشته باشد؛ باوری که خوشبختانه به حقیقت پیوست.

انتهای پیام
captcha