الحوثی: صهیونیست‌ها از شکوه مراسم میلاد النبی(ص) در یمن هراس دارند
کد خبر: 4088919
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

الحوثی: صهیونیست‌ها از شکوه مراسم میلاد النبی(ص) در یمن هراس دارند

مراسم جشن میلاد پیامبر در یمن با برپایی محافل قرآنی و آذین بندی مساجد ادامه دارد و در همین حال عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد صهیونیست‌ها از گستردگی این مراسم در یمن هراس دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، شهرهای مختلف یمن این روزها و شب‌ها شاهد برپایی مراسم‌های متنوع دینی و فرهنگی به مناسبت ایام سالروز میلاد نبی اکرم حضرت محمد(ص) است.
خیابان‌ها، میدان‌ها و مساجد در مناطق مختلف یمن آذین‌بندی شده است و از مساجد صدای مدایح و اذکار نبوی (ص) به گوش می‌رسد. مساجد یمن هم با آیات قرآنی و احادیث نبوی و پارچه‌های سبز تزیین و چراغانی شدند.

صنعاء میزبان جشن‌های میلاد النبی
از آداب و رسوم مردم یمن در سالروز جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) برپایی جلسات قرآن توسط دانشجویان حافظ و قاری مراکز و دانشکده‌های قرآنی است که در مساجد به تلاوت قرآن می‌پردازند و نمازگزاران در این شب‌ها در مساجد جمع شده و به صوت قرآن گوش می‌دهند و مسابقات حدیث نبوی نیز برگزار می‌شود.
از دیگر برنامه‌های این کشور در سالروز میلاد نبی اکرم (ص) می‌توان به برگزاری سمینارهایی با محوریت سیره نبوی (ص) و راه‌اندازی کاروان‌های دینی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای جوانان اشاره کرد.
در شهر صنعاء، پایتخت یمن پس از اقامه نماز جمعه مردم با برپایی اجتماعات در مناطق مختلف این شهر بر یاری رسول الله و محکومیت توهین‌های مکرر به ساحت مقدس ایشان از سوی دشمنان صهیونیستی _ آمریکایی تأکید کردند.

جشن‌های سالروز میلاد پیامبر در یمن
در بیانیه‌هایی که در پایان اجتماعات دیروز صنعاء صادر شد، از همه مسلمانان جهان خواسته شده است این مناسبت بزرگ دینی را گرامی داشته و از آن برای بازگشت به رسول الله و رسالت عظیم آن استفاده کنند.
در این بیانیه از همگان خواسته شده است که مراقب جنگ نرمی باشند که هدف آن جدایی امت از هویت و ارزش‌ها و اصول پیامبر خاتم(ص) و اخلاق او است.
مردم صنعاء در این بیانیه‌ها بر حضور گسترده در اجتماع میلیونی روز دوازدهم ربیع الاول به مناسبت روز میلاد نبی اکرم(ص) تاکید کرده و گفتند که آن روز، روز حماسه تاریخی برای اعلام هویت ملی یمن و ارتباط آن با پیامبر عظیم الشان اسلام است.
یکی دیگر از برنامه‌های ویژه در یمن به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) راه‌اندازی کاروانی از تانکرهای نفتی وزارت نفت یمن از استان تعز به سمت استان های إب و الحدیده بود در حالی که این کاروان با ریسه و چراغ‌هایی با نور سبز تزیین شده بود.

آذین‌بندی خیابانهای صنعا در سال‌روز میلاد پیامبر

در استان حجه یمن هم یک نشست گسترده با حضور علما و شیوخ و شخصیت های برجسته برگزار شد.

الحوثی: صهیونیست‌ها از شکوه مراسم جشم میلاد نبی اکرم(ص) در یمن هراس دارند/آماده
در این نشست محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: توهین‌های مکرر به ساحت رسول اکرم(ص) از سوی دشمنان جز عشق و پایبندی و اقتدا به سنت و سیره خوشبوی ایشان را بیشتر نخواهد کرد و یمنی‌ها با برپایی مراسم در خور این مناسبت بزرگ، این پیام را به جهانیان می‌دهند که در سایه جنگ و محاصره متجاوزان علیه یمن بر اصول محکم خود تأکید دارند و این مراسم سیلی به صهیونیست‌هاست روی جشن میلاد نبی فرزندان یمن، هزاران بار حساب می‌کنند و از آن هراس دارند.

الحوثی با بیان اینکه حتی در شرایط آتش‌بس ملت یمن در رویارویی با دشمنان به سر می‌برد، گفت: از همین رو پیوستن نیروهای مبارز به جبهه‌های نیروهای رزمی در برابر متجاوزان ضرورت دارد.

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی صعده نیز شب گذشته یک جشنواره فرهنگی را به مناسبت سالروز میلادی نبی در این شهر برپا کردند و در آن بر لزوم تحکیم بیش از پیش ارزش‌ها و اصول محمدی در طلاب مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کردند.

الحوثی: صهیونیست‌ها از شکوه مراسم جشم میلاد نبی اکرم(ص) در یمن هراس دارند/آماده
اجتماع مردمی در استان عمران یمن هم با حضور معاون نخست وزیر و وزیر کشور و تنی چند از مقامات استانی برگزار شد که در آن طی سخنرانی‌های خود بر لزوم تحکیم وحدت ملی برای پیروزی وطن و مظلومیت ملت یمن در برابر فجیع‌ترین تجاوز و محاصره هشت سال متجاوزان سعودی _ آمریکایی علیه یمن تأکید کردند.

الحوثی: صهیونیست‌ها از شکوه مراسم جشم میلاد نبی اکرم(ص) در یمن هراس دارند/آماده

انتهای پیام
captcha