پتانسیل بالای صکوک سبز برای رشد در بازار جهانی
کد خبر: 4088754
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

پتانسیل بالای صکوک سبز برای رشد در بازار جهانی

کارشناسان تأمین مالی اسلامی بر این باورند که فرصتی واقعی برای بازار صکوک سبز وجود دارد تا در سطح جهانی رشد بیشتری داشته باشد، اگرچه این روند نیاز به استانداردسازی و مقررات بیشتری دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Edge Markets، ارسلان احمد، رئیس مجمع جهانی تأمین مالی اسلامی 2022 (GIFF2022) گفت که چیزی که باعث می‌شود صکوک سبز در سطح جهانی رشد کند، افزایش اعتماد به بازار صکوک سبز و پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در مورد رشد تقاضا است.

وی در ارتباط با GIFF 2022  که از 5 تا 6 اکتبر (13 تا 14 مهر) در کوالالامپور برگزار خواهد شد، گفت: خوش‌بینی به بازار صکوک سبز به دلیل سرمایه‌گذاری‌های کشورهای جهان عرب در این حوزه است.

احمد خاطرنشان کرد که یک تحقیق با حضور 346 متخصص برجسته تأمین مالی اسلامی نشان داد که 83 درصد از متخصصان تأمین مالی اسلامی انتظار دارند که تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های صکوک سبز منطبق با شریعت در انرژی های تجدیدپذیر و سایر مسائل مرتبط زیست محیطی در سه سال آینده افزایش یابد. از سوی دیگر، 25 درصد انتظار افزایش چشمگیر تقاضا برای صکوک سبز را دارند.

وی گفت: طی پنج سال آینده، حدود 80 درصد افزایش مشوق‌های دولتی را برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در صکوک سبز را دارند، پیش‌بینی شده است.

GIFF 2022 با مضمون "در دست گرفتن کنترل" توسط انجمن بانکداری و مؤسسات مالی اسلامی مالزی (AIIBIM) و با هدف حمایت از مرکز تأمین مالی اسلامی بین‌المللی مالزی (MIFC) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha