زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۲ مدنظر قرار گیرند
کد خبر: 4086649
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۲ مدنظر قرار گیرند

استاندار فارس خواستار توجه به زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز و مسیرهای دسترسی در نهضت ملی مسکن در تدوین بودجه 1402 شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 28 شهریور در حاشیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست وزیر راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد، گفت: وقتی بنا است شهرک جدیدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شود، از شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق می‌خواهیم شبکه آب و برق آن را تامین کنند که این شرکت‌ها مشکل نبود اعتبار را مطرح می‌کنند و این خود باعث ایجاد مشکل در کار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت تأمین زیرساخت‌هایی چون آب، برق، گاز و مسیرهای دسترسی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشنهاد می‌شود که در بودجه ۱۴۰۲ به این موارد توجه شود.

ایمانیه ادامه داد: اگر دولت و مجلس در بودجه سال آینده اعتباراتی را برای تامین این زیرساخت‌ها در نظر گرفته و پیش‌بینی کنند بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد و کارها با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

وی اظهار کرد: با توجه به تفویض اختیاری که قبلاً در خصوص شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت به استان‌ها صورت گرفته بود موفق شدیم بسیاری از مسائل را از جمله در بحث تامین زمین حل و فصل کنیم و از آنجا که عمده مشکلات ما مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت است، با موانعی که در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی برداشته می‌شود امیدواریم در مدت ۲ تا ۳ ماه آتی شاهد تحولات خوبی در زمینه تأمین زمین و به دنبال آن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرها باشیم.

استاندار فارس اظهار کرد: امیدواریم با انجام تفویض اختیارات لازم به استان‌ها شاهد حل و فصل سریع‌تر مشکلات و موانع به ویژه در حوزه تامین زمین و شتاب گرفتن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان باشیم.

ایمانیه گفت: با توجه به اینکه نیمی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان، در کلان‌شهر شیراز ساکن هستند، حل مشکلات موجود کمک قابل توجهی به شتاب گیری اجرای این طرح در استان خواهد کرد.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس خواست در خصوص آورده متقاضیان این طرح و باز پرداخت اقساط، خصوصاً در دهک‌های پایین جامعه تجدیدنظر صورت گرفته و با برنامه‌ریزی و تدبیر، اقدام شود.

انتهای پیام
captcha