دولت روابط خارجی را از انفعال خارج کرد
کد خبر: 4080890
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
زاهدی‌وفا:

دولت روابط خارجی را از انفعال خارج کرد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلات و تنگناها دولت سیزدهم توانست گام‌های بلندی بردارد، افزود: با تدبیر رئیس‌جمهور، وزارت خارجه و مجموعه دولت حوزه سیاست خارجی از حالت انسداد خارج و در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شرایط خوبی فراهم شد تا در مقام انفعال نباشیم.

محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار

به گزارش ایکنا از  استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفته اجتماعی استان مرکزی، محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اراک، بیان کرد: استان مرکزی و اراک یادآور مفاخر بزرگی برای ایران است که در صدر این بزرگان امام راحل(ره) با تدبیر انقلابی خود جغرافیای سیاسی منطقه و جهان را تغییر داد.

زاهدی‌وفا اظهار کرد: از مدیریت جهادی استان مرکزی تشکر می‌کنم که توانستند علی‌رغم مسائل و مشکلات اقتصادی شرایط خوبی را برای پیشرفت استان رقم بزنند. یکی از رویکردهای اساسی دولت سیزدهم امر مهم ارتباط با مردم است که در یکسال گذشته رئیس‌جمهور و هیئت دولت در ۳۱ استان حضور پیدا کردند و از انتظارات و مطالبات مردم بدون واسطه مطلع شدند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتباط با مردم از برکاتی است که خداوند به دولت سیزدهم عطا کرده و امیدواریم این رویکرد به کل بدنه اجرایی دولت تسری پیدا کند. استان مرکزی دارای زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات است که با ظرفیت نیروی انسانی نخبه استان می‌توان این نوید را داد که با یک مدیریت جهادی در سال‌های آتی شاهد وضعیت خوبی در این استان باشیم.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت مردم در پیشرفت کشور استفاده کنیم کما اینکه تاریخ ۸ ساله دفاع مقدس یک تاریخ نورانی از حضور مردم در صحنه اجرایی و عملیاتی بود و امروز هم باید از این ظرفیت عظیم برای حل مسائل اقتصادی بهره برد. دولت سیزدهم در شرایطی به عرصه اجرایی و مدیریت کشور وارد شد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شرایط بسیار سختی بود و الان می‌توانیم بگوییم که آن زمان نگران تأمین کالاهای اساسی بودیم؛ چراکه ۸ میلیارد دلاری که برای این منظور اختصاص یافته در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به کلی هزینه شده بود و از طرفی در بحث بیماری کرونا با تعداد بالای فوتی ها و محدودیت واکسیناسیون مواجه بودیم.

زاهدی‌وفا ادامه داد: در شروع کار دولت به لحاظ سیاست خارجی در یک انسداد قرار گرفته بودیم و به لحاظ اقتصادی در پایان شهریور ۱۴۰۰ تورم ۵۸.۲ درصدی را تجربه کردیم و با شرایط ناترازی بودجه، صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌ها و مشکلات زیرساختی حوزه آب و برق مواجه بودیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با وجود تمام مشکلات و تنگناها دولت سیزدهم توانست گام‌های بلندی را بردارد در بحث بیماری کرونا اقداماتی اساسی صورت گرفت و با ایجاد زیرساخت‌های قوی واکسیناسیون موفق شدیم موج‌های بعدی بیماری را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: در فرصت کمی که وجود داشت دولت سیزدهم اقدامات مؤثری را برای رفع مشکلات زیرساختی برخی شهرها به ویژه در حوزه‌های آب، برق و گاز به انجام رساند. همچنین در حوزه مسکن دولت سیزدهم با طرح نهضت ملی مسکن به دنبال آن است که در پایان این دولت آحاد مردم ایران از یک مسکن قابل قبول برخوردار باشند و وزارت کار نیز در این راستا تعهد ساخت ۵۰۰ هزار مسکن را برای کارگران و بازنشستگان دنبال می‌کند. با توجه به هزینه بالای مسکن در سبد هزینه خانوار به حداقل رساندن آن را دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: در حوزه سیاست خارجی در ابتدای کار دولت در شرایطی بودیم که در انسداد روابط خارجی قرار گرفته داشتیم، اما با تدابیر شخص رئیس‌جمهور، وزارت خارجه و مجموعه دولت توانستیم در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شرایط خوبی را فراهم کنیم و در مقام انفعال نباشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در پایان بیان کرد: امروز دولتی از جنس مردم و برای مردم روی کار آمده و تلاش می‌کند با کار جهادی و همراهی مردم و سایر قوا بتواند مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

انتهای پیام
captcha