انیمیشن قرآنی «پاداش»؛ اثری جهانی و جریان‌ساز
کد خبر: 4057842
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

انیمیشن قرآنی «پاداش»؛ اثری جهانی و جریان‌ساز

حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریمی، نوه کربلایی کاظم ساروقی با اشاره به اینکه انیمیشن قرآنی «پاداش» با محوریت کربلایی کاظم اثری جهانی است، گفت: این اثر می‌تواند در جریان‌سازی قرآنی بسیار مؤثر باشد.

حجت الاسلام علی اصغر کریمی، نوه کربلایی کاظم ساروقی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریمی، نوه کربلایی کاظم ساروقی از روند تولید پروژه انیمیشن سینمایی «پاداش» با محوریت کربلایی کاظم بازدید کرد.

حجت‌الاسلام کریمی در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از عوامل تولید این اثر سینمایی، ضرورت حمایت از آثار فاخر قرآنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: هرچه برای نسل جوان و نوجوان در حوزه قرآن و نشر مفاهیم آیات الهی کار شود، لازم بوده، اما کافی نیست و برای ارتقای مبانی اعتقادی دانش‌آموزان و دانشجویان باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

وی استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی به نسل نوجوان و جوان را تأثیرگذار برشمرد و گفت: امروز باید با ابزار و شیوه‌های نوین آموزشی و بهره‌گیری از فضای مجازی کار کرد، البته می‌توان از تلفیق روش‌های سنتی و نوین برنامه و طرح‌هایی ابداع کرد تا نسل امروز به حضور در محافل و جلسات قرآنی تشویق شوند.

کریمی از ساخت و تولید فیلم سینمایی «پاداش» ابراز خرسندی کرد و با بیان اینکه استفاده از انیمیشن می‌تواند کودکان و نوجوانان را با مفاخر قرآنی و فرهنگی آشنا کند، افزود: کارگردان این مجموعه بسیار دغدغه‌مند است و با طراحی این اثر فاخر قصد دارد اثری ماندگار نه تنها در استان مرکزی و کشور، بلکه در جهان برجای بگذارند؛ چراکه قرار بر این است این اثر سینمایی به چهار زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تولید فیلم سینمایی به ویژه آثار قرآنی باید با حمایت مسئولان و خیرین همراه باشد، اظهار کرد: ساخت انیمیشن زمان‌بَر و هزینه‌های بسیار بالایی دارد و در شرایط فعلی لازم است مسئولان ارشد استانی همچون استاندار، مدیران کل دستگاه‌های فرهنگی ـ قرآنی و حتی صنایع این پروژه قرآنی را مورد پشتیبانی قرار دهند. اگر ساخت این انیمیشن مورد حمایت قرار نگیرد و فقط گروه خاص با بودجه‌ای محدود این کار را انجام دهند، قطعاً به نتیجه نخواهد رسید یا نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

نوه کربلایی کاظم ساروقی ادامه داد: پروژه «پاداش» روی زمان کودکی و جوانی کربلایی کاظم تمرکز کرده است و هرچه ابعاد شخصیتی این معجزه قرن در قالب‌های مختلف بیان شود، بازهم جای کار وجود دارد؛ چراکه معرفی مفاخر قرآنی به نسل فعلی، تقویت بنیه اعتقادی و الهی آنان در دوران جوانی را به همراه دارد. در برابر هجمه دشمنان نباید ساکت بنشینیم، امید است مسئولانی همچون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان استان که قول همکاری دادند به وعده‌هایشان عمل کنند.

کریمی در پایان نقش رسانه در جذب خیّر جهت تسهیل در ساخت پروژه «پاداش» را متذکر شد و گفت: رسانه یکی از قوی‌ترین ابزار برای فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی است، قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور کربلایی کاظم می‌تواند جریان‌ساز باشد و افراد بسیاری را به سمت قرآن و ادای فرایض دینی جلب کند. فقط کافی است با خلق آثار فاخر خوراک فکری را در اختیار نسل نوجوان و جوان قرار دهیم و پس از آن از آنان انتظار حرکت در مسیر قرآن را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha