سرکوب معترضان به قرآن‌سوزی در سوئد و بازداشت یک مسلمان
کد خبر: 4057676
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

سرکوب معترضان به قرآن‌سوزی در سوئد و بازداشت یک مسلمان

پلیس سوئد در تازه‌ترین واکنش‌ها نسبت به قرآن‌سوزی سیاستمدار افراطی دانمارکی در این کشور، تظاهرات در میدان «اوستر پلان» را سرکوب و یک نفر از تظاهرات‌کنندگان مسلمان را بازداشت کرد.

سرکوب معترضان به قرآن‌سوزی در سوئد و بازداشت یک مسلمانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، پلیس سوئد با حمله به تظاهرات‌کنندگان، آنان را پراکنده کرد و یکی از مسلمانان معترض را که به سمت محل اقامت راسموس پالودن، سیاستمدار اسلام‌ستیز در میدان «اوستر پلان» در حال حرکت بود و فریاد الله اکبر سر می‌داد، بازداشت کرد.

نیروهای پلیس همچنین با حمایت از پالودن، مسلمانان و تظاهرات‌کنندگان خشمگین راکه فریادهایی در محکومیت اقدام ضد دینی این سیاستمدار افراطی و اسلام‌ستیز سر می‌دادند، از نزدیک‌شدن به او منع کردند.

این در حالی است که رهبر حزب راست گرا و افراطی«هارد لاین» دانمارک تاکنون نسخه هایی از قرآن را در شهرهای مختلف سوئد به آتش کشیده تا کمپین انتخاباتی خود را تبلیغ کرده و برای انتخابات آینده حزب خود رأی جمع کند.

این سیاستمدار دانمارکی از حمایت پلیس سوئد برخوردار بوده و شنبه و یکشنبه گذشته(24 و 25 اردیبهشت) با حمایت گسترده نیروهای پلیس، سفر خود به شهرهای سوئد را برای قرآن‌سوزی ادامه داد.

پالودن اسلام‌ستیز در حالی به سلسله سفرهای خود برای قرآن‌سوزی ادامه داده است که پیش تر پلیس سوئد درخواست وی برای برپایی تجمع با هدف قرآن‌سوزی را رد و در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که به دلیل اینکه کنترل نظم عمومی در این تجمع دشوار است، اجازه برپایی آن را نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha