واردات خودرو در دولت به تصویب رسید
کد خبر: 4056383
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
وزیر صمت:

واردات خودرو در دولت به تصویب رسید

وزیر صمت از تصویب کلیات آیین نامه واردات خودرو در هیئت‌وزیران خبر داد و گفت: روش‌های متعدد واردات خودرو در آیین‌نامه‌ای که هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، مشخص‌ شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وزارت صمت، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، از تصویب کلیات آیین‌نامه واردات خودرو در هیئت وزیران خبر داد و گفت: روش‌های متعدد واردات خودرو در آیین‌نامه‌ای که هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، مشخص‌ شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی با توجه به این‌که تولید خودرو بسیار کمتر از تقاضای بازار است، واردات برای تنظیم و کنترل بازار آزاد خودرو ضروری است، اظهار کرد: در آیین‌نامه پیشنهادی واردات خودرو به انتقال فناوری برای بهبود کیفیت صنعت خودرو توجه ویژه‌ای شده است.

فاطمی‌امین در ادامه افزود: هم‌اکنون خودروهای اقتصادی که در سبد تولید خودروسازان قرار دارند، از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و تولید آن‌ها باید متوقف شود.

وی واردات را در حمایت از اقشار متوسط و کم‌درآمد عنوان کرد و گفت: تمرکز به واردات خودروهای اقتصادی در راستای تأمین این نوع خودروهاست که وضعیت مطلوبی در سبد محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی ندارد و در راستای حمایت از اقشار با درآمد متوسط و کم‌درآمد جامعه است.

انتهای پیام
captcha