اولین جشن عید فطر در مجلس ایالتی تگزاس برگزار می‌شود
کد خبر: 4054808
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

اولین جشن عید فطر در مجلس ایالتی تگزاس برگزار می‌شود

شورای روابط آمریکایی اسلامی اعلام کرد برای نخستین بار جشن عید فطر را همراه با نماز جمعه در مجلس ایالتی تگزاس برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شورای روابط آمریکایی اسلامی، شعبه تگزاس شورای روابط آمریکایی اسلامی CAIR که یک گروه مدافع حقوق مدنی مسلمان آمریکا است قصد دارد اولین جشن عید را در روز جمعه 6 می (15 اردیبهشت) در مجلس ایالتی برگزار کند و از همه مردم دعوت کرده است تا در این مراسم شرکت کنند.

این رویداد که توسط شورای روابط آمریکایی-اسلامی شعبه آستین مرکز این ایالت برگزار می‌شود، همچنین شامل اولین جمعه تاریخی و نماز جمعه مسلمانان در ساختمان کنگره ایالتی خواهد بود.

فیضان سید، مدیر اجرایی شعبه تگزاس این شورا در بیانیه‌ای آنلاین گفت: ما از شروع این سنت جدید که به مردم از همه ادیان فرصتی می‌دهد تا عید را با همسایگان مسلمان خود جشن بگیرند، هیجان زده هستیم. وی افزود: ما معتقدیم که برنامه‌هایی مانند این برای ساختن پل‌ها و پایان دادن به باورهای غلط ضروری هستند.

هدف این برنامه دعوت از مردم با هر دین و پیشینه نژادی برای جشن گرفتن با همسایگان مسلمان خود، آشنایی با ماه مبارک رمضان و عید، لذت بردن از غذاهای رایگان و تفریح ​​است.

شرکت‌کنندگان از انواع غذاهای بین‌المللی رایگان و برنامه‌هایی برای کودکان لذت می‌برند، درباره اسلام سؤال می‌پرسند، هنر اسلامی را می‌بینند و لباس‌های مسلمان را از سراسر جهان امتحان می‌کنند.

انتهای پیام
captcha