5 شخصیت مهم زندگی قرآنی استاد موسوی‌بلده/ بلد نیستمی که سبب خیر شد
کد خبر: 4053178
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

5 شخصیت مهم زندگی قرآنی استاد موسوی‌بلده/ بلد نیستمی که سبب خیر شد

سیدمحسن موسوی‌بلده، مدرس و پیشکسوت قرآنی در مراسمی که به پاس سال‌ها زحمات وی در حوزه تدریس قرآن برگزار شد از پنج تنی که در زندگی قرآنی وی نقش داشتند تجلیل کرد و گفت: اگر صبر و تحمل همسر و فرزندان نباشد هیچ مردی نمی‌تواند کارهایش را ادامه دهد.

سیدمحسن موسوی‌بلدهبه گزارش خبرنگار ایکنا از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، سیدمحسن موسوی‌بلده، مدرس و پیشکسوت قرآنی شب گذشته در مراسمی که در آستانه روز معلم برای بزرگداشت این استاد قرآن به همت خبرگزاری ایکنا و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاگردان و اعضای جامعه قرآنی کشور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، طی سخنانی گفت: به معنای واقعی کلمه و نه از روی تعارف می‌گویم که خود را لایق این همه محبت و لطف دوستان نمی‌دانم و هر چیزی که ذکری از آن شده لطف خدا بوده و امیدوارم که غروری به من دست ندهد.

مؤلف کتاب آموزشی حلیةالقرآن، از رضا صبور، بنیانگذار فعالیت‌های قرآنی سیما و اساتید قرآنی به ویژه رحیم خاکی و حیدر کسمایی تشکر کرد و گفت: حیدر کسمایی استادی است که قدرش در کشور ما ناشناخته مانده است. او در علوم قرآنی فردی بسیار باسواد و محقق است.

موسوی‌بلده در ادامه از پنج نفری که خود را مدیون آنها می‌داند، یاد کرد و گفت: به نام پنج تن آل عبا زندگی قرآنی خود را مدیون پنج تن هستم. پدرم، مادرم، استاد وطنی، استاد مروت و همسر و فرزندانم.

این مدرس قرائت قرآن تصریح کرد: اگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستم معلمی را ادامه دهم، این را مدیون فداکاری خالصانه همسرم خانم رحمانی و فرزندانم می‌دانم. از سال 59 جلسه صبح جمعه خودم را آغاز کردم. یک سال بعد اولین فرزندم به دنیا آمد. طی این مدت حتی یک روز جمعه فرزندانم من را در خانه ندیده‌اند. این حمایت و مهربانی خانواده ام بود که مرا در ادامه مسیر آموزش قرآن قوت و قدرت بخشید. باور دارم اگر صبر و تحمل همسر و فرزندان نباشد هیچ مردی نمی‌تواند در هیچ امری به صورت جدی و راسخ عمل کند.

5 شخصیت مهم زندگی قرآنی استاد موسوی‌بلده/ بلد نیستمی که سبب خیر شد

مؤسس مؤسسه قرآنی احسن‌الحدیث در خصوص تشکیل جلسه آموزش قرآن برای بانوان نیز گفت: چند سال از ازدواجمان گذشته بود که به همسرم گفتم می‌خواهید به شما قرآن یاد بدهم تا شما هم معلم شوید؟ ایشان با اعتماد به نفسی گفت: بلدم. من هم هیچ چیز نگفتم و جلساتم را برای آقایان ادامه دادم. چند سال بعد همسرم پیش من آمدند و گفتند می‌خواهم قرآن یاد بگیرم! گفتم شما گفتید که بلدم؟! و آن گاه ایشان اذعان کرد که علاقه‌مند است تا با تمام وجود دانش قرائت قرآن را فرا بگیرد. اینگونه شد که جلسات آموزش قرآن برای بانوان آغاز شد.

موسوی‌بلده تصریح کرد: اگر بگویید بلدم، هیچ چیز یاد نمی‌گیرید. خودتان را خالی کنید تا چیز یاد بگیرید. تا زمانی که در مسیر یادگیری هستید پیشرفت می‌کنید اگر فکر کنید که به قله رسیده‌اید، بعد از آن دیگر هیچ چیز نیست و باید از قله پایین بیایید.

5 شخصیت مهم زندگی قرآنی استاد موسوی‌بلده/ بلد نیستمی که سبب خیر شد

وی در خصوص حمایت‌ها و تأثیری که پنج شخصیت مهم زندگیشان برایشان داشتند نیز گفت: پدرم زیاد صحبت نمی‌کرد. من از 13 سالگی هفته‌ای هفت شب جلسه قرآن می‌رفتم و ساعت یک شب برمی‌گشتم. اتاق پدرم کنار درب خانه بود، من هر شب به شیشه می‌زدم و پدرم که بسیار خسته از سر کار آمده و خوابیده بود، با چشمان خواب آلود می‌آمد و در را باز می‌کرد و با اینکه می‌دانست کجا بودم، هر شب از من می‌پرسید کجا بودی؟ من هم هر شب می‌گفتم هیئت. ایشان اینطور از من حمایت می‌کرد و هرگز نگفت چرا این وقت شب به خانه بازمی‌گردی؟

موسوی‌بلده ادامه داد: مادرم جور دیگری مرا تشویق می‌کرد و هر وقت در جمع فامیل بودیم می‌گفتند قرآن بیاورید تا محسن قرآن بخواند. آقای وطنی معلم کلاس چهارم ابتدایی من بودند. در کلاس، جمع‌خوانی قرآن می‌کردیم. تا آن زمان من در سر صف یا در جمع‌های بزرگ قرآن نخوانده بودم. در کلاس، قرائت قرآن می‌کردیم. وقتی نوبت به من رسید به من گفت بخوان؛ من نتوانستم بخوانم. گفت: نمی‌خوانی؟ کمربند را از کمرشان درآورد و بالا برد؛ هنوز هم آن کمربند پایین نیامده. من با ترس شروع کردم به خواندن قرآن.

5 شخصیت مهم زندگی قرآنی استاد موسوی‌بلده/ بلد نیستمی که سبب خیر شد

وی مرحوم استاد محمدتقی مروت و بعد شاگردانشان را دیگر مشوقانشان معرفی کرد و گفت: معلم با وجود شاگرد معلم می‌شود.

5 شخصیت مهم زندگی قرآنی استاد موسوی‌بلده/ بلد نیستمی که سبب خیر شد

در پایان این مراسم نیز با حضور وزیر ارشاد، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل ایکنا و سایر اساتید و شاگردانش از سال‌ها تلاش استاد موسوی‌بلده تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم بهروز یاریگل، رحیم خاکی، محمدرضا پورزرگری، سیدحسین موسوی بلده، حیدر کسمایی و معصومه عباسی‌نظری، عباس انجام، منصور قصری‌زاده، سمیه حاجعلی، از جمعی شاگردان و دوستان استاد حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha