کانون‌های مساجد نقش مؤثری در ترویج آموزه‌های قرآنی دارند
کد خبر: 4041629
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
مدیرکل ارشاد هرمزگان:

کانون‌های مساجد نقش مؤثری در ترویج آموزه‌های قرآنی دارند

مدیرکل ارشاد هرمزگان گفت: کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی، جهاد تبیین، ترویج آموزه‌های قرآنی، سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع) ایفا می‌کنند.

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 18 اسفندماه، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، اظهار کرد: گسترش این مراکز در اقصی نقاط کشور، ظرفیتی بسیار خوب در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و در شناسایی استعدادها و تربیت فعالان فرهنگی و هنرمندان متعهد، نقش بسزایی دارد.

وی کانون‌های مساجد را بازوان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مختلف شهری و روستایی دانست و افزود: این مراکز نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی، جهاد تبیین، ترویج آموزه‌های قرآنی، سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع) ایفا می‌کنند.

مدیرکل ارشاد هرمزگان ادامه داد: ارتقا سطح فرهنگی جامعه درگرو توسعه و تقویت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد است. این کانون‌ها با ابزارهایی که در اختیار دارند ازجمله حضور جوانان متعهد و انقلابی می‌توانند بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای را با محوریت امام جماعت و در فضای معنوی مسجد اجرا کنند.

جهانگیری با تأکید بر اهمیت جایگاه و تأثیرگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: ضروری است که بیش از پیش در راستای حمایت و تقویت کانون‌ها حرکت کنیم. عملکرد مدیران و ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد در نقاط مختلف استان جای قدردانی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 60 کانون فرهنگی - هنری در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: برنامه‌های مختلف آموزشی ویژه فعالان مساجد در دستور کار قرار دارد که از سال جدید اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha