اجرای پروژه کشاورزی در موقوفه «حمزه نظامی شمیلی» بندرعباس
کد خبر: 4041151
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

اجرای پروژه کشاورزی در موقوفه «حمزه نظامی شمیلی» بندرعباس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس از اجرای پروژه کشاورزی و کاشت آلوئه‌ورا در موقوفه «حمزه نظامی شمیلی» در این شهرستان خبر داد.

کاشت آلوئه ورا در موقوفه حمزه نظامی شمیلی

محمدعلی پویه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: بندرعباس زمین‌های موقوفه مستعدی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی دارد که طی جلسات متعدد و کارشناسی‌های به عمل آمده توانستیم یک و نیم هکتار از اراضی موقوفه حمزه نظامی شمیلی در فاز 1 آن را در روز درخت‌کاری به آلوئه‌ورا اختصاص دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه اگرچه اجرای امینانه نیات واقفان را بر عهده دارد اما پیش از این اقدام حتماً باید درآمدی کسب کند که حاصل از موقوفات باشد.

وی افزود: مزیت مهم گیاه آلوئه‌ورا نیاز کم آن به آبیاری است که با توجه به کم‌آبی، برای کشت در این استان مناسب است و آبیاری آلوئه‌ورا اگر به صورت قطره‌ای انجام شود در هفته فقط به ۲ تا ۴ لیتر آب نیاز دارد. کشت این گیاه نیازی به استفاده از کود و سموم شیمیایی ندارد، گیاه ارگانیکی در این فرآیند به دست خواهد آمد و بوته‌های آن دائمی هستند و قابلیت ۳ بار برداشت در سال را دارد.

پویه در ادامه بیان کرد: فاز 2 این پروژه تا حدود یکی دو ما دیگر آغاز شده و کار کشت شروع خواهد شد. ان‌شاءالله بتوانیم مردم عزیزمان را از ثمرات و برکات این موقوفه که نیات آن روضه‌خوانی، فقرا و مساکین است بهره‌مند سازیم.

 وی در پایان یادآور شد: در این پروژه موقوفات ناصری، نوربخش و آب‌انبارها به عنوان سرمایه‌گذار و موقوفه حمزه نظامی شمیلی سرمایه پذیر است. هزینه تقریبی کشت آلوئه‌ورا و نگهداری آن در فازهای 1 و 2 بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام
captcha