اسلام دفاع از اماکن عبادی غیرمسلمانان را هم از اولویت‌ها و واجبات می‌داند
کد خبر: 4007753
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
رئیس سابق دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر:

اسلام دفاع از اماکن عبادی غیرمسلمانان را هم از اولویت‌ها و واجبات می‌داند

رئیس سابق دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر با بیان اینکه گروه‌های افراطی با تفسیر نادرست از آیات قرآنی، جوامع را تکفیر می‌کنند، گفت: اسلام دفاع از اماکن عبادی غیرمسلمانان را هم از اولویت‌ها و واجبات می‌داند.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، عبدالفتاح العواری، رئیس سابق دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر گفت: گروه‌های افراطی  درک نادرست و اشتباهی از آیاتی  دارند که در آن لغات جاهلیت و طاغوت آمده است از همین رو معنای درست آیات را به کار نگرفتند و با نظرات مفسران عادلی که طاغوتیان را شیاطین تفسیر کردند، مخالفت نشان دادند.

وی افزود: این افراطیون با فهم نادرست خود از آیات قرآنی آن را از سیاق درست و معقولش خارج کردند و البته این عادت آنها در خصوص همه آیاتی است که به اشتباه به آن استناد می‌کنند.

 العواری این سخنان را طی ارائه سمیناری با عنوان نقد و بررسی آیاتی که گروه‌های افراطی برای تکفیر جوامع به آن اتکا دارند، بیان داشت که در قالب فعالیت‌های طرح دانشجویان خارجی دانشگاه الازهر بود.

او افزود: هر چیزی که در جامعه قبل از اسلام وجود داشت، زشت و مذموم نیست. بلکه عادات خوب، اخلاق خوب و ویژگی‌های خوب بسیاری از مردم قبل از اسلام وجود دارد، مانند سخاوت و بخشش که اسلام هم موافق آن بوده و به آن دعوت کرده است.

رئیس سابق دانشکده اصول دین الازهر در بخش دیگری از سمینارش به سفارش اسلام درباره حفاظت از اماکن عبادی غیرمسلمانان اشاره کرد و گفت: اسلام دفاع از مکان‌های عبادت غیرمسلمانان را هم از اولویت‌ها و تکالیفی می‌داند که بر دوش مسلمانان است همان طور که از مساجد حفاظت کرده و از آن دفاع می‌کند.

انتهای پیام
captcha