آزادسازی فلسطین با وحدت و مقاومت محقق می‌شود
کد خبر: 4007501
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
شیخ غازی حنینه در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت:

آزادسازی فلسطین با وحدت و مقاومت محقق می‌شود

رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان آزادسازی فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام دانست که با وحدت اسلامی و مقاومت محقق می‌شود.  

به گزارش ایکنا، شیخ غازی یوسف حنینه، رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان، عصر شنبه اول آبان‌ماه در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سخنانی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت میان جوامع اسلامی اظهار کرد: امام خمینی‌(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با ارائه خط وحدت در انقلاب اسلامی، آن را به عنوان یک تفکر در جامعه ایران و بین مسلمانان ریشه‌دار کرد.
 
وی تأکید کرد: از مهمترین مسائلی که ما به آن نیاز داریم تا برای تحقق آن تلاش کنیم، آزادسازی فلسطین است، لذا وحدت اسلامی و مقاومت، دو امر مهم و در هم تنیده هستند و وحدت بدون مقاومت و مقاومت بدون وحدت معنا ندارد.
 
حنینه ادامه داد: وحدت یک مسئله عقلانی و قلبی است و ما باید بر وحدت مقاومت جهت آزادسازی فلسطین و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین‌های خود که دچار ظلم و ستم شده‌اند، تأکید داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه ممکن است ما مسلمانان با یهودیان در مسائل زیادی اختلاف داشته باشیم گفت: در جنگ بر سر بازپس‌گیری سرزمین فلسطین، ما با یهودیان نمی‌جنگیم، بلکه با صهیونیست‌ها در مبارزه هستیم.
 
حنینه با بیان اینکه هر فردی که از بیش از 100 سال گذشته در سرزمین فلسطین زندگی می‌کند، چه مسلمان، چه یهودی و چه مسیحی،  یک فلسطینی است، تأکید کرد: با این وجود صهیونیست‌ها هیچ جایی در خاک فلسطین ندارند و باید این سرزمین را ترک کنند.
 
رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: ما به قتل و کشتار دعوت نمی‌کنیم، بلکه خواهان بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان هستیم. صهیونیست‌ها باید از سرزمین‌های فلسطینیان خارج شوند و به همان جایی که آمده‌اند بازگردند.
 
وی در پایان تأکید کرد: شعار وحدت که جمهوری اسلامی ایران آن را مطرح کرد و حمایت از مقاومت ملت لبنان و مقاومت ملت فلسطین بزرگترین گواه برای تأکید بر وحدت اسلامی است که خداوند متعال نیز بر آن تأکید کرده و فرموده است: «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا».
انتهای پیام
captcha