روحانی بحرینی با استناد به قرآن آزادی را نپذیرفت/ تقدیر شیخ عیسی قاسم
کد خبر: 3997641
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

روحانی بحرینی با استناد به قرآن آزادی را نپذیرفت/ تقدیر شیخ عیسی قاسم

«حسن مشیمع» از رهبران انقلاب بحرین عفو مشروط پادشاهی برای آزادی از زندان را با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم رد کرد و آن را ذلت خواند.  

به گزارش ایکنا، حسن مشیمع، روحانی شیعه و دبیرکل جنبش «حق» بحرین که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در زندان به سر می برد و محکوم به حبس ابد است شامگاه سه‌شنبه، 23 شهریورماه طی بیانیه‌ای که از سوی پسرش منتشر شد اعلام کرد حاضر به آزادی طبق عفو مشروط پادشاهی نیست.
 
وی در این بیانیه با اشاره به آیه‌ 33 سوره  یوسف «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ: پروردگارا زندان براى من دوست‏ داشتنى‏‌تر است از آنچه مرا به آن مى‌خوانند» تأکید کرد: اگر میان «آزادی ذلیلانه مشروط» و «بقا در زندان» مخیر به انتخاب شوم بی شک زندان در نزد من محبوب‌تر است.
 
به گفته علی مشیمع فرزند وی، استاد حسن علاوه بر کهولت سن از سرطان و بیماری‌های مزمن مختلفی رنج می‌برد و خانواده‌اش پیش از این بارها از اهمال و بی‌توجهی عمدی مسئولان زندان نسبت به وضعیت جسمانی و بیماری وی شکایت داشته‌اند و مشیمع و خانواده‌اش رژیم بحرین را مسئول سلامت و حیات وی می‌دانند.

استقبال در فضای مجازی

هم اکنون بیانیه حسن مشیمع در شبکه‌های اجتماعی بحرین در حال انتشار است و مورد استقبال فعالان سیاسی قرار گرفته است؛ فاضل عباس نویسنده و زندانی سیاسی سابق در این خصوص گفت: این کلمات تنها از یک مرد مؤمن شجاع و رهبری بزرگ بر می‌آید.
 
ابراهیم شریف، دبیرکل اسبق جمعیت لیبرال وعد و زندانی سیاسی سابق نیز در این خصوص گفت: استاد حسن با اینکه می‌توانست آزادی را با افتخار انتخاب کند و حق وی نیز بود اما این گزینه را برگزید تا پیامی روشن از امید، قدرت ایمان و تعهد به حقوق مردم را بیان کند.
 
علی فایز، تحلیلگر بحرینی و زندانی سیاسی سابق نیز نوشت: آنچه از شخصی مانند استاد حسن مشیمع توقع می‌رفت همین بود؛ شامخ، بلند همت، اسوه صبر و ایستادگی و امیدبخش در راهی پر زحمت تا زمانی که خدا پیروزی را مقدر سازد.
 
همچنین حساب‌های شبکه تلویزیونی اللؤلؤة و روزنامه الكترونيكى مرآة البحرين نيز با انتشار اینفوگرافی، پوستر و گزارش تصویری این بیانیه را ترویج کرده و ستودند.
 
پیام تقدير شیخ عیسی قاسم
 
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین نیز در پیامی از حسن مشیمع به دلیل رد آزادی مشروط پادشاهی تقدیر و تشکر کرد.
 
در پیام آیت‌الله عیسی قاسم آمده است: «شکر و تقدیر از استاد حسن مشیمع برای موضع شرافتمندانه‌ای که اتخاذ کرده‌اند و اینکه قضیه و آرمان ملت را که قضیه خود او نیز هست، بر نیاز ضروری خویش برای آزادی از زندان و حفظ سلامتی مقدم داشته‌اند.
زندان‌ها، تبعیدگاه‌ها و همه میادین بحرین مملو از اینگونه ایستادگی‌ها است.»

 

انتهای پیام
captcha