تنوع رشته‌های المصطفی متناسب با نیاز طلاب غیرایرانی
کد خبر: 3997570
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه تأکید کرد:

تنوع رشته‌های المصطفی متناسب با نیاز طلاب غیرایرانی

جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: تنوع رشته‌ای در جامعةالمصطفی العالمیه به گونه‌ای است که طلاب می‌توانند بر اساس نیاز‌های ممالک خود، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ظهرامروز در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی در المصطفی با اشاره به تاریخچه این نهاد علمی اظهارکرد: جامعةالمصطفی پیش از انقلاب شکل گرفت و سامان‌دهی جدید آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با عنایات امام خمینی‌(ره) شکل جدیدی به خود داد؛ این مجموعه در مراحل تکمیلی، با ادغام دو مجموعه مرکز جهانی و سازمان مدارس خارج از کشور، شکل جدیدی باعنوان جامعةالمصطفی به خود داد.

وی با بیان اینکه جامعةالمصطفی مباحث آموزش خود را توأمان در داخل و خارج از کشور دنبال می‌کند، گفت: نگاه جامعةالمصطفی، تقویت حوزه‌های علمیه خارج کشور است تا طلاب و دانش‌آموختگان بتوانند از ظرفیت المصطفی برای ارتقای سطوح دانشی و معرفتی کشور خود بهره‌مند شوند.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی به تنوع رشته‌ها در جامعةالمصطفی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این رشته‌ها ناظر به نیاز مناطق مختلف جهان ترسیم شده است، افزود: جامعةالمصطفی علاوه بر رشته‌های آموزشی در حوزه‌های گوناگون، مهارت‌ها و توانمندی‌های مختلفی در قالب‌های متنوع دانشی و کارگاهی ارائه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جامعةالمصطفی با اهتمام فراوان، مسیر ارتقای فعالیت‌های بین‌المللی را در سطوح مختلف آموزشی و پژوهشی ادامه می‌دهد، گفت: جامعةالمصطفی نزدیک به پانصدهزار غیرایرانی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زبان و فرهنگ فارسی آشنا نموده است و طلاب جامعةالمصطفی به عنوان شخصیت علمی در میان مردم مناطق مختلف شناخته می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور تأکید کرد: جامعةالمصطفی با راه‌اندازی حدود چهارصد انجمن و تشکل علمی و فرهنگی، ضمن پاسخ به پرسش‌ها و شبهات دینی و فرهنگی عرصه بین‌الملل، با حضور این انجمن‌ها و تشکل‌ها در محافل پژوهشی و فرهنگی باعث ورزیده شدن آن‌ها شده تا در برابر شبهات، رویه‌ای فعال در پیش بگیرند.

انتهای پیام
captcha