مدت زمان تقلید قاری از استاد به استعداد فردی بستگی دارد +فیلم
کد خبر: 3997543
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
نکته‌ای برای قاریان/

مدت زمان تقلید قاری از استاد به استعداد فردی بستگی دارد +فیلم

وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشور در یکی از پست‌هایش به این سؤال که «‌چه مدت زمان برای تقلید از یک قاری لازم است؟» پاسخ داده و تأکید کرده «میزان تقلید هر قاری از هر استاد، به استعداد آن فرد بستگی دارد چون استعدادها همه به یک شکل و یک اندازه نیست».

به گزارش ایکنا؛ وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشورمان در نظر دارد تا در قالب بسته آموزشی در صفحه خود در اینستاگرام به بیان نکاتی برای علاقه‌مندان به عرصه قرائت قرآن بپردازد. وی در پست اخیر صفحه مجازی خود به سؤال «چه مدت زمان برای تقلید از یک قاری لازم است؟» طی دو بخش پاسخ داده است که در ذیل متن بخش نخست آن را می‌خوانید؛


بیشتر بخوانید:


«میزان تقلید هر قاری از هر استاد، به استعداد آن فرد بستگی دارد چون استعدادها همه به یک شکل و یک اندازه نیست. یکی استعدادش 50، 60، 70 درصد و یا بیشتر است. به طور مثال فردی تلاوتی را بعد از پنج بار گوش دادن، می‌تواند کامل تقلید کند، اما فرد دیگری همان تلاوت را باید بیشتر گوش دهد تا تکرار کند. بنابراین میزان تقلید بسته به استعداد شخص، متفاوت است.

فردی ممکن است 10 سال تقلید کند و به درجه‌ای برسد که خودش تشخیص دهد که چیزهایی را کم یا زیاد کند، اما قاری دیگری، کمتر از این زمان یا بیشتر لازم باشد تقلید کند تا به آن نبوع فکری و غنای فکری و مغزی در عالم تلاوت برسد تا در تلاوت خود، چیزی را کم یا زیاد کند. بنابراین این امر به استعداد شخص بستگی دارد.

بنده نیز حدود 27 سال صِرفاً از استاد مصطفی اسماعیل تقلید کردم و در تلاوت خود نه یک تحریر را کم کردم و نه زیاد کردم».

انتهای پیام
captcha