کارگروه معماری ایرانی اسلامی در خراسان شمالی تشکیل شد
کد خبر: 3997511
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

کارگروه معماری ایرانی اسلامی در خراسان شمالی تشکیل شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به تشکیل کارگروه معماری ایرانی اسلامی با همکاری این اداره کل، از برگزاری نخستین جلسه این کارگروه خبر داد.

کارگروه معماری ایرانی اسلامی در خراسان شمالی تشکیل شدبه گزارش ایکنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی؛ علی مستوفیان روز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر اظهار کرد: اعضای این کارگروه که با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فعال ‌شده، متشکل از اساتید دانشگاه، شاغلان و مهندسان فعال در دستگاه‌های دولتی و نهادهای اجرایی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، هم‌افزایی با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و علمی برای احیای فرهنگ معماری اصیل ایرانی‌اسلامی را از اهداف تشکیل این کارگروه برشمرد و افزود: بر اساس وظایف خود، آمادگی هرگونه همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و علمی را داریم تا بتوانیم بیش‌ازپیش فرهنگ معماری و شهرسازی اسلامی را در بطن جامعه احیا کنیم.

مستوفیان با اشاره به وضعیت نابسامان نمای ساختمان‌های مسکونی شهر که بر تعدادشان افزوده می‌شود و نیز ساختارهای نامتجانس از نماهای رومی و یونانی و... در این ساختمان‌ها، عنوان کرد: با تعامل جامعه بسیج مهندسین تصمیم گرفته شد تا با راه‌اندازی کارگروه معماری ایرانی اسلامی اصلاحاتی در این زمینه انجام و الگوی مناسبی به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه شود.

او از معماری اسلامی به‌عنوان میراث شهری یادکرد و افزود: در راستای احیای هویت تزیینات معماری ایرانی‌اسلامی، توجه به مؤلفه‌های فرهنگ، اقلیم و... ضروری است و باید تلاش کنیم تا این عناصر هویت‌ساز را حفظ کنیم.

انتهای پیام
captcha