رمزگشایی راز هستی بر اساس آیات و روایات
کد خبر: 3997007
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
روی میز مطالعه/ راز هستی

رمزگشایی راز هستی بر اساس آیات و روایات

کتاب «راز هستی» نوشته ابراهیم کلانتری با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات رسیده از پیامبر اکرم (ص) به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

*به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «راز هستی» تازه‌ترین کتاب ابراهیم کلانتری، سیر انسان از جهان ماده به سمت جهان آخرت را با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) بازگو می‌کند.

این اثر را به‌تازگی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و روانه بازار کتاب کرده است و مؤلف آن تلاش می‌کند بر تبیین این مسیر و بیان گذرگاه‌هایی که انسان پشت‌سر می‌گذارد تمرکز کند و از این راه خواننده جست‌وجوگر و اندیشمند هم بر سرنوشت نهایی خویش در هستی به درستی واقف شود، هم بر ایستگاه پایانی جهان در نگاه وحی قرآنی دست یابد و در نهایت به تصویر دقیق‌تری از هستی نایل شود. 

نویسنده در این اثر ابتدا عنوان می‌کند؛ باوجود همه پیشرفت‌هایی که به مدد دانش و فناوری حاصل شده، موضوع «ایستگاه پایانی جهان» و «سرنوشت نهایی انسان»، همچنان از راز‌های سر‌به‌مهری است که ذهن و ضمیر عموم آدمیان را همواره به خود مشغول کرده و علم و دانش پیشرفته انسان مدرن، هنوز نتوانسته حتی روزنه‌ای بر این اسرار بگشاید.

ابراهیم کلانتری در ادامه به برخی یافته‌های علمی دانشمندان فضایی در تشریح بزرگی و عظمت جهان هستی و کهکشان‌ها استناد می‌کند و در عین‌حال یادآور می‌شود که هستی تنها در جهان ماده و حواس ما خلاصه نمی‌شود و فراتر از آن موجودات و جهان‌های دیگری نیز وجود دارد که به کلی از قلمرو حواس ما خارج است و واقعیت‌هایی فرامادی است.

نویسنده کتاب راز هستی سپس این موضوع را مورد تاکید قرار می‌دهد که ابزار شناخت و آگاهی ما از جهان و موجودات، حواس و عقل است و فراتر از این، راهی برای شناخت بیشتر جهان وجود ندارد و با محدودیت‌هایی که در استنتاج‌های عقلی وجود دارد نمی‌توانیم به شناخت صحیح و کاملی از جهان فرامادی دست پیدا کنیم. 

این مدرس دانشگاه در ادامه با بیان این که خالق هستی راه دیگری را به نام وحی برای شناخت جهان‌های مادی و فرامادی پیش روی انسان قرارداده است وارد بحث اصلی کتاب می‌شود و می‌کوشد با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) و عترت پاکش، سیر انسان از جهان ماده به سمت جهان آخرت را و گذرگاه‌هایی که او در این مسیر پشت‌سر می‌گذارد تبیین کند.

این کتاب ٢٧٢ صفحه‌ای از سه بخش اصلی شامل «مقدمات ضروری بحث»، «گذرگاه‌های انسان در مسیر رسیدن به جهان آخرت و زندگی ابدی» و «زندگی جاودانه اُخروی» تشکیل شده است. 

کتاب «راز هستی» سیری در رستاخیز پایانی جهان و سرنوشت نهایی انسان بر اساس آیات قرآن و روایات در یک هزار نسخه با طراحی جلد سعید عجمی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha