حضور افراطی در فضای مجازی و آسیب‌های جدی به بینایی + فیلم
کد خبر: 3995813
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

حضور افراطی در فضای مجازی و آسیب‌های جدی به بینایی + فیلم

حضور افراطی در فضای مجازی باعث ایجاد تنبلی و پیری چشم، اختلال بینایی و مشکلات جسمی متأثر از بدخوابی و کم‌خوابی می‌شود.

حضور افراطی در فضای مجازی و آسیب‌های جدی به بینایی + فیلم

به گزارش ایکنا، امروزه شور و اشتیاق برای حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باعث شده است اعضای خانواده، روزانه چندین ساعت به نمایشگر موبایل و تبلت یا رایانه خیره شوند درحالی‌که پزشکان هشدار می‌دهند این کار باعث ایجاد تنبلی و پیری چشم، اختلال بینایی و مشکلات جسمی متأثر از بدخوابی و کم‌خوابی می‌شود. متأسفانه این مشکلات در افرادی که به‌صورت افراطی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند بیشتر و عمیق‌تر است.

توجه به این نکات ساده برای مراقبت از چشم‌هایتان ضروری است. مهم‌ترین نکته کاهش ساعت حضور در شبکه‌های اجتماعی است. با برنامه‌ریزی درست می‌توانید هم در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و هم از چشمانتان بیشتر مراقبت کنید.

دومین کاری که می‌توانید انجام دهید تنظیم نور گوشی یا تبلت بر اساس نور محیط است. تنظیم اندازه قلم و رنگ پس‌زمینه نمایشگر موبایل راه دیگری است که می‌توانید برای مراقبت از چشمانتان انجام دهید. بهترین فاصله گوشی از چشم حداقل ۴۰ سانتیمتر است؛ بهتر است این فاصله را رعایت کنید.
 
از نگاه کردن مستمر به تلفن همراه به‌خصوص در محیط‌های تاریک پرهیز کنید. آخرین نکته‌ای که می‌تواند به‌سلامت چشمانتان کمک کند استراحت دادن به چشم در فواصل معین است. پس سلامت چشم‌هایتان را جدی بگیرید.
 
مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.
 
انتهای پیام
captcha