مهارت‌آموزی طلاب باید ناظر بر رسالت المصطفی تعریف و مدیریت شود
کد خبر: 3995357
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
جانشین رئیس جامعةالمصطفی؛

مهارت‌آموزی طلاب باید ناظر بر رسالت المصطفی تعریف و مدیریت شود

جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: مهارت‌آموزی یکی از برنامه‌های مهم المصطفی است، اما این مهارت‌ها می‌بایست ناظر به رسالت المصطفی تعریف و مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در آیین تودیع و معارفه رئیس مرکز بیان المصطفی با اشاره به فعالیت‌های گذشته این مرکز علمی مهارتی اظهارکرد: انتظار می‌رود در دوره جدید مدیریت مسیر بالندگی و پویایی فعالیت‌های مرکز آموزشی مهارتی بیان را بیش از پیش ادامه دهد.

وی اخلاص و صفای توأم با معنویت را سرمایه‌ای ارزشمند برای نیرو‌های سازمانی، به ویژه مدیران جامعةالمصطفی دانست و افزود: مرکز آموزشی مهارتی بیان از حیثیت قرارگاهی و تصدی‌گری برخوردار بوده و لذا نیاز است مرکز آموزشی مهارتی بیان در عین ارائه مهارت‌های تخصصی، در راه‌اندازی و تقویت کارگاه‌های دانش‌افزایی مجموعه‌های المصطفی پیشگام بوده، مهارت‌ها را متناسب و متناظر با یکدیگر رشد و آن‌ها را در خدمت همه ظرفیت‌های جامعةالمصطفی قرار دهد.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی بر اهمیت فعالیت قرارگاهی مرکز بیان تأکید و تصریح کرد: قرارگاه می‌تواند ظرفیت‌ها را زنجیروار برای شکل‌دهی یک جریان مؤثر سامان‌دهی کند؛ ترسیم این رویکرد بی‌شک تحولات عمیق و پایداری را پیش روی فعالیت‌های بین‌المللی المصطفی قرار خواهد داد.

وی برخورداری از نگاه پویای اتصالی و انفکاکی به مجموعه‌های مختلف جامعةالمصطفی را از الزامات فعالیت قرارگاه‌گونه دانست و یادآور شد: مرکز آموزشی مهارتی بیان ضمن شناخت درست و دقیق شئون مختلف جامعة‌المصطفی در حوزه‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، باید همه مهارت‌ها را ناظر به الزامات و نیاز‌ها تعریف و ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور با بیان اینکه مهارت‌ها در جامعةالمصطفی باید ناظر به رسالت المصطفی تعریف و مدیریت شود، تأکید کرد: مرکز بیان باید پیشگام تحقق مهارت‌های دانش‌افزایی ناظر به اهداف و رسالت‌ها باشد. این مهم باید با ترسیم نقشه راه جامع و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت مکمل، دنبال شود تا بتوان تحولات بزرگی را در مسیر تعالی المصطفی رقم زد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حبیبی‌پناه، رئیس پیشین مرکز آموزشی مهارتی بیان در سخنانی اظهارکرد: بارها و در جلسات مختلف شاهد انگیزه و اهتمام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم ملکی برای ارتقای مهارت‌های تخصصی المصطفائیان بوده‌ام.

وی به اهمیت و دغدغه‌مندی مباحث مهارتی در مجموعه مدیریتی المصطفی اشاره کرد و با بیان اینکه ترسیم چشم‌انداز و نقشه راه، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه برای پویایی مجموعه‌هاست، افزود: اگر استراتژی درستی نداشته باشیم، با بهترین مدیر و بالاترین امکانات نمی‌توان ثمربخشی لازم را رقم زد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم ملکی، رئیس جدید مرکز آموزشی و مهارتی بیان تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه طی سخنانی با بیان اینکه خدمت در المصطفی، موهبتی الهی است که به خاطر آن، همواره باید سجده شکر به جای آوریم، گفت: اگر خود را در محضر خدا ببینیم، نگاهمان متفاوت می‌شود و در عمل به رسالت‌ها و وظایف، که خود موهبتی بزرگ است، از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ناظر به دانش‌های مهارتی، می‌تواند سردمدار حرکت المصطفی در مسیر پیش رو باشد، تصریح کرد: حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌الملل المصطفی را می‌توان ناظر به دانش‌های مهارتی شکل داد.

رئیس جدید مرکز آموزشی مهارتی بیان ارتباط با مجموعه‌های مهارتی و مراکز علمی را از دیگر الزامات ارتقای فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و یادآور شد: تشکیل گروه‌های علمی - مهارتی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی برای فعالیت‌های مهارتی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است حوزه‌های مهارتی، متناسب با فعالیت‌های جامعةالمصطفی ترسیم گردد، خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه تخصصی با مشارکت نمایندگانی از آموزش، پژوهش، فرهنگی، بین‌الملل و امور خانواده، یکی از اقداماتی به شمار می‌رود که در روز‌های اخیر به منظور بازنویسی اسناد با رویکردی جدید شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه ضمن ارتقای ظرفیت‌های بیرونی و داخلی مرکز بیان، باید مجموعه‌ها و مراکز جامعةالمصطفی را به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های پویای مجموعه سوق داد، اظهارکرد: نهادینه‌سازی فرهنگ بهره‌گیری از دانش‌های مهارتی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، نیازمند همدلی مدیران و مسئولان جامعةالمصطفی است.

انتهای پیام
captcha