آوازخوانی تاج اصفهانی در حضور امام موسی صدر + صوت
کد خبر: 3994147
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

آوازخوانی تاج اصفهانی در حضور امام موسی صدر + صوت

امام موسی صدر رهبر ایرانی شیعیان لبنان ۹ شهریور ماه ۱۳۵۷ در لیبی ربوده شد. به یاد این رهبر محبوب، صوتی قدیمی از دیدار او با یک خواننده موسیقی سنتی را بشنوید.

آوازخوانی تاج اصفهانی در حضور امام موسی صدر + صوتبه گزارش ایکنا، مهر نوشت: سیدموسی صدر معروف به امام موسی صدر خرداد ۱۳۰۷ در شهر قم در خانواده بزرگ صدر به دنیا آمد. بعد از گرفتن لیسانس «حقوق در اقتصاد» دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیلات حوزوی به نجف رفت. آبان ۱۳۳۸ بود که به درخواست عالم و رهبر شیعیان لبنان به این کشور سفر کرد تا جانشین علامه شرف الدین باشد. امام صدر با حضور در لبنان فعالیت گسترده تشکیلاتی را برای ساماندهی امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شیعیان لبنان شروع کرد. تاسیس مجلس اعلای شیعیان، درخواست از دولت برای رفع محرومیت، انجام اصلاحات اجتماعی و آغاز دوره‌های پنهانی آموزش نظامی جوانان شیعه برای مقابله با تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان از اقدامات بعدی او بود.

امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان و پرچمدار گفت‌و گوی ادیان در جهان، ۹ شهریور ۱۳۵۷ طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد و دیگر خبری از ایشان منتشر نشد.

در سفری که جلال الدین تاج اصفهانی، خواننده سرشناس موسیقی سنتی به سوریه داشت، با امام موسی صدر دیدار می‌کند و در آنجا به درخواست امام موسی صدر تاج اصفهانی در حضور ایشان آواز می‌خواند. فایل صوتی این آواز را خواهرزاده امام صدر که در آن دیدار حضور داشت، منتشر می‌کند.

کد

تاج اصفهانی از سرشناس‌ترین اساتید آواز ایرانی است که شاگردانی مثل محمدرضا شجریان و حسین خواجه امیری را تربیت و به جامعه موسیقی ایران معرفی کرده است.

 

انتهای پیام
captcha