مجلس عزای حسین(ع) جلسه قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی است
کد خبر: 3991079
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
ادیب یزدی:

مجلس عزای حسین(ع) جلسه قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی است

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: راه‌اندازی پویش نذر تلاوت، یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین خبر‌هایی است که من شنیده‌ام و این آغاز راهی برای خروج قرآن از مهجوریت است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: پویش نذر تلاوت این روزها جایگاه ویژه‌ای بین اهالی قرآن پیدا کرده و قاریان قرآن با حضور در مجالس عزای سرور و سالار شهیدان برای تلاوت کلام‌الله مجید داوطلب می‌شوند. این پویش به همت حسینیه صاحب الزمانی (عج) راه‌اندازی شد و بسیاری از بزرگان از جمله حجج اسلام حسین انصاریان و ادیب یزدی از آن حمایت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی درباره پویش نذر تلاوت گفت: این پویش که در مجالس امام حسین (ع) قاریان قرآن راه انداخته و طی آن نذر می‌کنند تا در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) قرآن بخوانند، یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین خبر‌هایی است که من شنیده‌ام. این کار یعنی در مجلس قرآن، قرآن خوانده می‌شود. اهل بیت (ع) و سالار شهیدان مصداق عملی همه آیات قرآن هستند، «علی مع القرآن و القرآن مع علی»

این سخنران مذهبی با اشاره به رابطه امام(ع) با قرآن گفت: ارتباط امام حسین با قرآن ارتباط تنگاتنگی است، رأس امام بر سر نیزه در ۱۹ موضع قرآن خواند، آیا اشاعه قرآن از این بالاتر؟ اتفاقاً آیاتی که سر مبارک می‌خوانده مرتبط با شهادت ایشان و شرح بیان حالات اباعبدالله چه قبل از شهادت، چه حین شهادت و چه بعد از شهادت بوده است.

ادیب یزدی تلاوت قرآن در مجالس عزای امام حسین(ع) را امری پسندیده دانست و گفت: در مجلس امام حسین (ع) قرآن خواندن یعنی قرآن را در موضع خودش قرار دادن و در مجلس قرآن، قرآن خواندن. آیا قرآن شرفی بالاتر از این دارد که در مجلس قرآن، قرآن خوانده شود؟

وی با تقدیر از راه‌اندازی این پویش گفت: من نمی‌دانم با چه زبانی از دست اندرکاران این برنامه تشکر کنم که این برنامه جالب و جاذب را طراحی کردند و امیدواریم این راه ادامه پیدا کند تا قرآن از مهجوریت خارج شود و هر جا نام اباعبدالله است، آیات قرآن هم تشعشع یافته و قلوب شیفتگان امام حسین(ع) را به خود جلب کند.

انتهای پیام
captcha