برگزاری مراسم سوگواری محرم در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان
کد خبر: 3989158
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

برگزاری مراسم سوگواری محرم در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان

رئیس هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان از برگزاری مراسم دهه اول محرم از ۱۸ مردادماه به مدت 12 شب در مهدیه این هیئت خبر داد.

غلام احمدی‌پناه نخلی، رئیس هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مراسم سوگواری دهه اول محرم‌الحرام ۱۴۴۳ از ۱۸ الی ۲۹ مردادماه به مدت ۱۲ شب، رأس ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در خیمه‌گاه نوجوانان و جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام بندرعباس واقع در فضای باز مهدیه هیئت با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: مراسم سوگواری دهه اول محرم با سخنرانی «حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی» و نوای مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در استان از کلیه عاشقان حسینی که در این مراسم حضور به هم می‌رسانند، تقاضا دارم که با استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین به همراه داشتن کتب ادعیه شخصی و وسایل ضدعفونی از شیوع بیشتر این ویروس منحوس پیشگیری کنند. عزاداران حسینی همچنین در صورت داشتن علائم بیماری از حضور در این مراسم خودداری کنند.

احمدی‌پناه با تأکید بر ضرورت گسترش معنویت در جامعه و نقش مراسمات مذهبی در این حوزه، بیان کرد: ان‌شاءالله با عنایت خداوند تبارک‌وتعالی و دعای اهل‌بیت(ع) و به برکت مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) این ویروس منحوس ریشه‌کن شده و همه بیماران شفا یافته و لباس عافیت به تن بپوشند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند: «مسلماً شرکت در مجالس مذکور، ثواب اخروی دارد؛ اما ثواب اخروی مجالس عزا، از چه ناحیه و به چه جهت است؟ مسلماً مربوط به جهتی است که اگر آن جهت نباشد، ثواب هم نیست. بعضی از مردم متوجّه این نکته نیستند. همه باید در این مجالس شرکت کنند، قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتصال هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین بن علی(ع)، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند. این از وظایفی که در این خصوص مربوط به مردم است».

رئیس هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر استفاده از مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، عزیزانی که امکان حضور در این مراسم را ندارند می‌توانند هر شب مراسم را از طریق صفحات هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha