حکایت روحانی عراقی که 324 خانواده‌ شهید را صاحبخانه کرد
کد خبر: 3987911
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

حکایت روحانی عراقی که 324 خانواده‌ شهید را صاحبخانه کرد

شیخ علی السهلانی یکی از معتمدان آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی عراق است که ظرف پنج سال اخیر بانی خانه‌دار شدن 324 خانواده از شهدای الحشد الشعبی در کشورش بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، شاید این یک داستان عادی باشد اگر بدانیم شخصی برای خانواده‌های شهدا خانه‌ای به عنوان کمک مالی به آنها ساخته است تا سقفی پیدا کنند و از گرمای تابستان و سرمای زمستان در امان باشند.

اما آنچه داستان امروز ما را متمایز می‌کند این است که فردی که این کار را در پنج سال گذشته انجام داده یک روحانی و معتمد مرجع دینی عالیقدر در استان ذی‌قارو اسوه عالِم اهل عمل است.

او شیخ علی سهلانی یکی از معتمدان آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی است که در منطقه الشطره در استان ذی‌قار زندگی می‌کند. وی از سال 2015 این کار خیر خود را با ساخت خانه‌ای برای یک شهید الحشد الشعبی در شهرستان الاصلاح که در 120 کیلومتری محل سکونتش بود، آغاز کرد به طوری که هر روز کار و خانواده خود را برای ساعت‌ها رها کرده و کارگرانی را با خود می‌برد تا کار ساخت خانه به اتمام رسد.

داستان از سال 2015 و با ساخت خانه برای یک شهید توسط صندوق مسکن خانواده‌های شهدای الحشد الشعبی در شهرستان الاصلاح آغاز شد.

این روحانی به گفته شاهدان و شرکایش طی سال‌های اخیر بانی ساخت 324 باب منزل مسکونی برای خانواده‌های شهدای الحشد الشعبی بوده است؛ علاوه بر پروژه‌های دیگری که او در آن مشارکت کرده و همچنان هم به رفع نیازهای مردم بدون هیچ خستگی و ملالی تا به امروز ادامه داده است.

شاهدان می‌گویند که شیخ سهلانی یک طرح اشتراک سالانه برای بیش از 7000 مشترک صندوق مسکن به منظور ساخت خانه برای خانواده شهدا تنظیم کرده است.

انتهای پیام
captcha