پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 3987318
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
در هفته‌ای که گذشت:

پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

مادر شهیدان «محسن و ناصر سعادتمند» و «مهدی، حسن و محمد غلامی» و پدر شهیدان «داوود و مجید کریم‌پناه»، «اکبر و یاور اکبری کرده ده»، «علی‌اکبر و علی‌اصغر سرافراز» و جانباز گرانقدر 70 درصد «علی اکبر وحید» به فرزندان و یاران شهیدشان پیوستند.

پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدندبه گزارش ایکنا؛ بانو «صغرا ساده‌وندی» مادر شهیدان والامقام «محسن و ناصر سعادتمند»  بعد از 38 سال فراق عزیزانش دعوت حق را لبیک گفت و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.

پیکر مطهر این مادر ایثارگر در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) در جوار شهدا آرام گرفت.

شهید «ناصر سعادتمند» سال 1342 به دنیا آمد و  سال 1362 در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. شهید «محسن سعادتمند» سال 1345 به دنیا آمد و سال 1362 با اصابت ترکش دشمن به شهادت نایل آمد.

مادر سه شهيد «مهدی، حسن و محمد غلامی»

«زهرا ریوشی» مادر سه شهيد «مهدی، حسن و محمد غلامی» و جانباز سرافراز «حسین غلامی» پس از سال‌ها درد و رنج دوری از فرزندان افتخار آفرینش در 90 سالگی به دليل كهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
پیکر این تندیس صبر و استقامت در حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع و در قطعه صالحین بهشت رضا (ع) به خاک سپرده شد.
شهیدان «مهدی غلامی» و «حسن غلامی» به ترتیب در سال‌های 1338 و 1342 به دنیا آمدند و در سال‌های 1362 و 1361 در مهران به شهادت رسیدند و شهید «محمد غلامی» سال 1344 به دنیا آمد و سال 1361 در شلمچه به شهادت رسید.

در پی در گذشت این مادر شهید رئیس جمهوری در پیامی تسلیت گفت. 

پدر شهیدان «داوود و مجید کریم‌پناه»

«حاج علی‌اکبر کریم‌پناه» پدر بزرگوار شهیدان والامقام «داوود و مجید کریم‌پناه» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندان، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این پدر بزرگوار در آستان مقدس محمدهلال (ع) آران و بیدگل و در کنار آرامگاه فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید «داوود کریم‌پناه» سال ۱۳۴۲ به دنیا آمد و سال 1362 در جزیره مجنون در عملیات خیبر به مقام والای شهادت نائل شد. شهید «مجید کریم‌پناه» سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد و سال 1365 در شلمچه و در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نائل شد.

پدر شهیدان «اکبر و یاور اکبری کرده ده»

«حاج حمید اکبری کرده‌ ده» پدر بزرگوار شهیدان والامقام «اکبر و یاور اکبری کرده ده» در شهرستان مراغه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این پدر بزرگوار در روستای «کرده ده» تشییع و در کنار مزار فرزندان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.
شهید «اکبر اکبری کرده ده» سال 1343 به دنیا آمد و سال 1362 در فاو عراق براثر اصابت ترکش به شهادت رسید و شهید «یاور اکبری کرده ده» سال 1346 متولد شد و سال 1365 در بمباران هوایی دزفول به فیض شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان «علی‌اکبر و علی‌اصغر سرافراز»

مرحوم «حاج مصطفی سرافراز» پدر شهیدان «علی‌اکبر و علی‌اصغر سرافراز» از شهدای شهرستان نی‌ریز در استان فارس، بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پاسدار شهید «سردار علی‌اصغر سرافراز» ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی اروند به شهادت رسید، برادر او بسیجی شهید «علی‌اکبر سرافراز» نیز ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه شهادت نائل شد.

همچنین «حمیدرضا سرافراز» فرزند دیگر مرحوم «حاج‌ مصطفی سرافراز» نیز جانباز ۲۵ درصد دوران دفاع مقدس است.

جانباز گرانقدر 70 درصد

«علی اکبر وحید» جانباز گرانقدر 70 درصد از استان قم پس از سال‌ها تحمل رنج جراحت دوران مجروحیت به خیل شهدا پیوست.
پیکر مطهر جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) تشییع و در جوار همرزمانش به خاک سپرده خواهد شد.
جانباز سرافراز «علی اکبر وحید» در سن 26 سالگی از طریق بسیج عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و سال 1364 بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر، صورت، چشم و کتف به درجه جانبازی نائل آمد.

انتهای پیام
captcha