گروه‌های تحقیق در حفظ اسرار و رعایت حریم شخصی افراد بکوشند
کد خبر: 3986960
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
حجت‌الاسلام ابراهیمی:

گروه‌های تحقیق در حفظ اسرار و رعایت حریم شخصی افراد بکوشند

مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت علوم اظهار کرد: از هیئت‌ها و گروه‌های تحقیق درخواست دارم در حفظ اسرار متهمین بکوشند و حریم شخصی افراد را از حریم اداری تفکیک کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط‌عمومی وزارت علوم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم ابراهیمی، نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی در نشست هم‌اندیشی «کارگزاران امر رسیدگی به تخلفات اداری» که به صورت مجازی برگزار شد، پس از تبریک فرا رسیدن عید سعد غدیر، با تشریح یکی از بیانات حضرت علی(ع) به موضوع بحث جلسه پرداخت و خطاب به هیئت‌های نظارت و تحقیق اظهار کرد: در محیط دانشگاه به گونه‌ای با دانشگاهیان معاشرت داشته باشید که اگر حکم عضویت شما تمدید شد خوشحال باشند و اگر تمدید نشد ناراحت شوند.
 
وی همچنین به مسئله پیشگیری از وقوع تخلف پرداخت و گفت: اصل را بر برائت بگذارید و در حفظ اسرار متهمین بکوشید و حریم شخصی افراد را از حریم اداری تفکیک نمایید.
 
ابراهیمی همچنین در سخنان خود، ماده ۳۳ آیین‌نامه اجرایی و تبصره ۱ ماده ۲۲ قانون را برای اعضای هیات نظارت تبیین کرد و در ادامه به سوالات آنان پاسخ داد.
 
در ادامه این نشست مجید فرخی رئیس امور سلامت اداری و دبیر هیئت عالی نظارت گفت: آنچه که قبل از همه باید مورد بررسی قرار گیرد بحث صلاحیت هیات‌ها است. نکته مهم این است که با توجه به تنوع استخدام‌هایی که در دولت وجود دارد، دوازده نوع به‌کارگیری در دستگاه‌ها داریم. حتماً باید هیئت، صلاحیت خودش را مورد بررسی قرار دهد.
 
وی با اشاره به برخی از احکام صادره در هیئت‌ها گفت: حتماً باید وضعیت رابطه استخدامی و حالت استخدامی در رأی هیئت‌ها لحاظ شود.
 
مهندس فرخی همچنین درباره گروه تحقیق گفت: حتماً گروه تحقیق باید سه نفر باشند و هر سه نفر هم باید گزارش را امضا کنند و و حکم و ابلاغ مطابق قانون توسط رئیس هیات امضا شود و اگر از گروه تحقیق یک نفر هم امضا نکند از لحاظ شکلی محل اشکال است.
 
وی همچنین درباره فرایند گردش کار هیئت‌ها در بررسی پرونده‌ها گفت: باید ابتدا جلسه هیات تشکیل شود، احراز صلاحیت شود و به فرد متهم تفهیم اتهام انجام شود. اظهارات متهم را انجام دهند و صورت جلسه ماده ۱۰ را تنظیم کنند و ابلاغ اتهام را انجام دهند و بعداً گروه تحقیق را تشکیل دهند. پیش از طرح دفاعیات متهم نباید گروه تحقیق تشکیل داد. گروه تحقیق باید پس از تفهیم اتهام و طرح دفاعیات و ادعاهای متهم تشکیل شود و اگر کسی در جلسه حضور پیدا می‌کند حضور در جلسه را گواهی کنند و امضا کنند و به امضای متهم نیز برسانند.
 
وی در ادامه به بررسی برخی احکام و پرونده‌ها پرداخت و به سوالات شرکت‌کنندگان درارتباط وبیناری پاسخ گفت.
انتهای پیام
captcha