وبينار «رویکرد قرآن به جنسیت» در روسیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3982210
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

وبينار «رویکرد قرآن به جنسیت» در روسیه برگزار می‌شود

بنیاد ابن سینای روسیه وبینار «رویکرد قرآن به جنسیت» را با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، این وبینار نوزدهم تیرماه برابر با دهم جولای 2021 ساعت 19:30  به وقت تهران و 18 به وقت مسکو برگزار خواهد شد و «قاسم درزی» قرآن‌پژوه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در آن سخنرانی می‌کند.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا)، این برنامه در فضای گوگل میت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای مشاهده آن می‌توانند به نشانی «https://meets.islamfond.ru/ch/iran-russia/l/en»  مراجعه کنند.

قاسم درزی، عضو بنیانگذاران «حلقه میان‌رشتگی تهران» است که بیش از یک دهه است تمرکز اصلی خود را بر مطالعات میان رشته‌ای و مباحث نظری و روش‌شناختی مرتبط با آن معطوف کرده است. ترجمه «هندبوک میان‌رشتگی آکسفورد» و همچنین تألیف کتاب «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی» در زمره جدیدترین آثار وی در این زمینه محسوب می‌شود.

همچنین حوزه مطالعات جنسیت یکی از حوزه‌های میان‌رشته‌ای و مورد علاقه قاسم درزی است که مقالات و سخنرانی‌هایی را تاکنون در این ارتباط در نشریات و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی ارائه کرده است. دانشگاه مونستر آلمان سال گذشته میزبان وی برای سخنرانی در این ارتباط بود.

انتهای پیام
captcha