نشست تشکل‌های دانش‌آموزی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد + عکس
کد خبر: 3977627
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

نشست تشکل‌های دانش‌آموزی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد + عکس

نشست تشکل‌های دانش‌آموزی کشور با موضوع «نهضت دانش‌آموزان رأی اولی# مثل حاج قاسم» با حضور نمایندگانی از دانش‌آموزان در کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز 25 خردادماه نشست تشکل‌های دانش‌آموزی کشور با موضوع دانش‌آموزان رأی اولی با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، و مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. در این نشست دانش‌آموزانی به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، جمعیت هلال احمر و سازمان دانش‌آموزی کشور حضور داشتند.

احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جریان این نشست با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: شهدا رفتند تا برای جمهوری اسلامی ایران عزت و اقتدار بیاورند ما هم امروز با روح شهدا تجدید میثاق می‌کنیم و با خدا عهد می‌بندیم که مکتب و راه شهدا را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: سرنوشت، توسعه، عمران و آبادنی هر کشوری را نیروی انسانی آن کشور رقم می‌زند و ما امروز در کنار قبور مطهر شهدا می‌گوییم همانطور که شما در صحنه جنگ ثابت کردید و نگذاشتید خاک و ناموس ما به دست دشمن بیفتد و برای سربلندی ایران جنگیدید و جان خود را دادید امروز هم ما برای عزت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در همه صحنه‌ها به‌ویژه انتخابات پیش رو ثابت می‌کنیم که ادامه دهنده راه شما هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان همیشه و در همه صحنه‌ها به ویژه در دوران جنگ شور و نشاط آفریدند، گفت: امروز در گام دوم انقلاب اتکای ایران اسلامی به گام‌های بلند شما جوانان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه حضور ما در پای صندوق‌های رأی، مشت محکمی است بر دهان دشمنان و همه‌ کسانی که اقتدار ایران را نمی‌خواهند؛ تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که در ۲۸ خرداد مردم به ندای امامین انقلاب لبیک می‌گویند و با حضور حداکثری خودشان قطعا می‌توانند حماسه‌ای را در ایران اسلامی رقم بزنند.

اسکندری نسب بیان کرد: ما امسال در استان کرمان قریب به ۴۲ هزار رأی اولی داریم و در کل کشور بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار رأی اولی وجود دارد، که نقش تعیین کننده‌ای دارند و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی و در صحنه انتخابات می‌توانند خاطره ماندگاری از خود نقش ببندند که برای همیشه ماندگار بماند.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید حضور شما رأی اولی‌ها باعث شور و نشاط در انتخابات می‌شود و این امر از چند جهت مورد توجه است. اول اینکه در روحیه همه افراد به ویژه خانواده‌های خود شما تاثیر دارد. هم اینکه شما با شرکت در انتخابات در سرنوشت خودتان شرکت می‌کنید و این احساس را در شما به وجود می‌آورد که شما به بلوغ سیاسی رسیده‌اید و می‌توانید نقش آفرینی کنید.

گفتنی است، سرودخوانی گروه دانش‌آموزی، خواندن بیانیه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی، اهدا گل و ادای احترام به مرقد مطهر سردار دلها از جمله دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha