انتشار تلاوت «محمدحسن موحدی» منتخب سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز + فیلم
کد خبر: 3977582
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

انتشار تلاوت «محمدحسن موحدی» منتخب سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز + فیلم

در دومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم تلاوت محمدحسن موحدی به عنوان تلاوت منتخب این جلسه معرفی شد.

به گزارش ایکنا، دومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم چهارشنبه، 19 خرداد، با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت‌کننده از طریق نرم‌افزار گوگل‌میت به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد. در پایان این جلسه تلاوت «محمدحسن موحدی»، رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با کسب نصاب لازم به عنوان «تلاوت منتخب» معرفی شد.

با محمدحسن موحدی بیشتر آشنا شویم

محمدحسن موحدی در سال 1365 در قم متولد شد و در سال ۶۸ به دلیل شغل پدرش به همراه خانواده به تهران نقل مکان کردند. آغاز تلاوت این قاری قرآن از سال ۷۵ و با تشویق آقای ملاصالحی، معلم قرآنش، بوده است. او درباره توفیق تلاوت قرآن معتقد است که این بزرگترین هدیه و در واقع جبران فقدان پدرش، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، است که چند ماه پیش از شهادت ایشان از جانب خداوند به او هدیه داده شد.

این قاری ممتاز اولین تلاوت‌های خود را با تقلید از اساتیدی همچون عبدالباسط و سپس شحات محمد انور انجام داد و بعد پایه تلاوت او بر سبک استاد شحات انور قرار گرفت و سپس از  اساتیدی چون عبدالفتاح شعشاعی، محمد رفعت، عبدالعزیز حصان احمد شبیب و ... تقلید کرد.

از اساتیدی که این قاری قرآن در محضر آن‌ها کسب فیض کرده است می‌توان به بهروز یاریگل، سیدمحسن و سید‌حسین موسوی‌بلده، احمد ابوالقاسمی و محمدحسین سعیدیان اشاره کرد.

از آغاز ورود به عرصه قرائت قرآن در مسابقات مختلف نیز شرکت می‌کرد و از مهم‌ترین عناوینی که کسب کرده است می‌توان به نفر اول مسابقات کشوری دانش‌آموزی سال ۸۱، نفر اول مسابقات ملی دانشجویان ایران سال ۸۷، نفر اول مسابقات بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام سال ۸۷، رتبه عالی در سه دوره از مسابقات  کشوری اوقاف سال ۹۴ تا ۹۶ و رتبه دوم مسابقات بین‌المللی کشور تونس در سال ۹۷ اشاره کرد. همچنین در سال ۹۴ در طرح ارزیابی قاریان جمهوری اسلامی ایران، موفق به اخذ مدرک درجه دو شد و در سال ۹۹ اجازه قرائت قرآن به روایت حفص از عاصم را از محضر محمدرضا زاهدی دریافت کرد.

موحدی تلاوت خود را در سومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم در مقام بیات شروع کرد و در ادامه رَست، حجازکار و نهاوند را اجرا کرده است. شروع آیه 196 سوره اعراف در مقام بیات بود. در آیات 197 و 198 نیز همین مقام تکرار شد. آیات 199 و 200 را نیز در مقام رست اجرا کرد.

آیات 201 و 202 در مقام حجاز قرائت شد و آیه 203 تا «إِلَيَّ مِنْ رَبِّي» در مقام حجازکار شد و سپس «هَذَا بَصَائِرُ» اول در مقام رست و «هَذَا بَصَائِرُ» دوم در مقام نهاوند و نیز آیات 204 و 205 در مقام نهاوند و آیه 206 در مقام بیات تلاوت شد.

انتهای پیام
captcha