رویکرد احیای حرکت قرآنی در روستاهای شوش / سه خانه قرآنی روستایی افتتاح شد
کد خبر: 3977528
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

رویکرد احیای حرکت قرآنی در روستاهای شوش / سه خانه قرآنی روستایی افتتاح شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوش گفت: با توجه به ظرفیت فعالیت قرآنی بسیار بالایی که در شوش وجود دارد، رویکرد احیای حرکت قرآنی در روستاها را دنبال کردیم و تاکنون سه خانه قرآنی روستایی با بهره گیری از ظرفیت حسینیه‌ها در این شهرستان افتتاح شد.

خانه قرآن امام صادق(ع) در شوش افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خوزستان، خانه قرآن امام صادق(ع) در هفته گذشته به همت اداره تبلیغات اسلامی و جمعیت بانوان فرهیخته شوش در روستای سید عدنان این شهرستان افتتاح شد. این خانه قرآن واقع در روستای سیدعدنان شوش است.

حجت‌الاسلام عارف آل‌کثیر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره این خانه قرآنی گفت: شهرستان شوش ظرفیت و بستر فعالیت قرآنی بسیار بالایی دارد. این موضوع از طرفی به دلیل ارادت مردم به ساحت قرآن کریم و از طرف دیگر به دلیل این است که این شهرستان از دیرباز پایگاه حافظان قرآن بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان شوش در زمینه تربیت حافظان و قاریان قرآن یکی از شهرهای ممتاز استان خوزستان است، گفت: در اداره تبلیغات اسلامی رویکرد احیای حرکت قرآنی در روستاها را دنبال کردیم. خانه قرآنی روستای سید عدنان، سومین خانه قرآن روستایی است که در این چند ماه اخیر افتتاح شد.

آل کثیر افزود: روستاهای زیادی در منطقه محوری غیب در شهرستان شوش قرار دارند که روستای سید عدنان بزرگترین روستای این محور است. منطقه محوری غیب، منطقه‌ای محروم و نیازمند توجه در شهرستان شوش است. هشت مربی توانمند قرآن را شناسایی کردیم که در امر آموزش به نوجوانان و بانوان در روستاهای این محور فعالیت کنند. 

وی با اشاره به استقبال مردم روستاها از این حرکت قرآنی گفت:  خانه قرآنی روستای سید عدنان، گرچه در این روستا متمرکز است، اما گستره فعالیت آن، روستاهای مجاور را نیز شامل می‌شود. پیش از روستای سید عدنان، خانه قرآنی دیگری در بخش فتح المبین در روستای دونار که ظرفیت و استعداد خوبی برای حرکت جمعی قرآنی در آن وجود دارد، افتتاح شد و پیش از آن در روستای سید خشان در منطقه میان‌آب نیز خانه قرآنی خوبی راه‌اندازی شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوش ادامه داد: به برکت فعالیت این خانه‌های قرآنی، برخی بانوان بی‌سواد و کم‌سواد این روستاها باسواد شدند و این نشان‌دهنده علاقه آنها به فراگیری قرآن کریم است. بحمدالله هر کدام از این مجموعه‌ها توانسته است حرکت خود را به روستاهای مجاور نیز برساند. این امر ما را مصمم می‌کند که بیشتر به این فعالیت‌ها توجه کنیم.

وی درباره فضا، امکانات و تجهیزات این خانه‌های قرآنی گفت: توقف خیلی از حرکت‌ها به دلیل نبود امکانات است، ما تلاش کردیم با حداقل امکانات شروع کنیم، از این رو از ظرفیت حسینیه‌هایی که در روستاها وجود دارد استفاده کردیم.  متولین حسینیه‌ها پای کار آمدند و فضا را در اختیار آموزش‌های قرآنی قرار دادند.

آل‌کثیر اظهار کرد: تلاش ما این است که در کنار مدرس قرائت و حفظ، مربی و مشاور و روحانی نیز به این جلسات اعزام کنیم. 

وی گفت: خیلی از هیئات ما در شهرستان شوش، رویکرد قرآنی دارند و مداحان خود، مربی قرآن هستند. به این سمت و سو رفتیم که یک هم‌افزایی بین فضای قرآنی و هیئات شکل بگیرد. گرچه هر کدام از این مجموعه‌ها وظایف خود را دارند، اما می‌توانیم در دل هیئت‌ها فضایی برای آموزش قرآن فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha